نمایش شش فیلم کوتاه با عنوان «فیلم کوتاه روز ۲» از سوم دی‌ماه در گروه هنر و تجربه آغاز می‌شود.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از گروه هنر و تجربه، دوره جدید اکران فیلم‌های کوتاه در گروه هنروتجربه شامل ۱۴ فیلم کوتاه است که در دوبخش فیلم کوتاه روز یک و فیلم کوتاه روز دو به نمایش درمی‌آیند. نمایش هشت فیلم کوتاه در قالب «فیلم کوتاه روز ۱» از ۲۶ آذر در گروه هنروتجربه شروع شد و  شش فیلم کوتاه دیگر در قالب «فیلم کوتاه روز ۲» از فردا، ۳ دی در گروه هنر و تجربه اکران می‌شوند. «۱۲ تیر»، «آپارتمان مورچه‌ها»، «بدون مرتضی»، «زنی پوشیده با گردنبند»، «متامورفوسیس»، «دور یا نزدیک» عناوین این فیلم‌ها هستند.

کارگردان فیلم‌ «۱۲ تیر»  مجید توکلی است و بهناز جعفری در آن ایفای نقش کرده‌است. «آپارتمان مورچه‌ها» به کارگردانی توفیق امانی که پیشتر از این فیلم «بستر داغ یک رویا» از او در گروه هنر و تجربه اکران شد، داستان خانواده‌ای سه نفره در یکی از بیابان‌های عراق را روایت می‌کند که در آپارتمان مورچه‌ها زندگی می‌کنند!
«بدون مرتضی» به کارگردانی ابوالفضل کاهانی داستان مرتضی را روایت می‌کند که گویی مزاحم خانواده‌اش است و نادر فلاح در این فیلم نقش‌آفرینی کرده است، «دور یا نزدیک» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و بازی الهام کردا نیز داستان زنی را روایت می‌کند که هر شب شاهد این است همسرش در خواب اسمی را صدا می‌زند.

«زنی پوشیده با گردنبند» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و بازی رویا نونهالی داستان برخورد پسری جوان با زنی است که بیست سال پیش همسایه آن‌ها بوده و حالا به واسطه یک گردن‌بند تمام اتفاق‌های گذشته‌شان برملا می‌شود و «متامورفوسیس» داستان دختر جوانی  را روایت می‌کند که در زندگیِ شخصی‌اش بر سرِ دوراهی قرار می‌گیرد،  کارگردان این فیلم سینا آذین و بازیگر آن صابر ابر است.

این آثار در خانه هنرمندان، سینماسوره اصفهان، سینما هویزه مشهد و سینمای هنروتجربه در شیراز به نمایش درمی‌آیند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2085