فیدان: به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم بی کلام گلوب، درناز حاجی‌ها، کوروش عطایی، تیام یابنده، ملودی بولیسیر و اینادلسو کوسا از بین بیش از ۵۰۰ فیلم کوتاه بی کلام متقاضی حضور در جشنواره، تعداد ۴۶ فیلم در چهار بخش داستانی، انیمیشن، تجربی و مستند را برای حضور در بخش مسابقه چهارمین دوره این جشنواره انتخاب کردند.

اسامی فیلم‌های برگزیده در روزهای آتی اعلام خواهند شد.

درناز حاجی‌ها

دانش اموخته رشته کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرای تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلم‌سازی از مدرسه فیلم‌سازی لندن ، متروپولیتن (LFS) است.

او تاکنون فیلم‌های کوتاه «سه چهار روز پیش»، «opening night»، «مرضیه»، «under the same room» و «مارلون» را کارگردانی کرده است.

کسب دیپلم افتخار برای فیلم کوتاه «سه چهار روز پیش» از جشنواره تصویر سال و برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، هم چنین بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ برای فیلم «مرضیه» از افتخارات وی است.

کوروش عطائی

او فعالیت خود را در سال ۱۳۸۶ با شرکت در دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرد، و تحصیلات خود را با ورود به دانشگاه هنر و تحصیل در رشته کارگردانی سینما ادامه داد. بعد از کسب تجربیاتی در زمینه ساخت فیلم‌های کوتاه و دستیاری کارگردان در چند فیلم سینمایی و سریال‌ تلویزیونی، شروع به فعالیت در حوزه سینمای مستند کرده و با ساخت دو فیلم «از ایران، یک جدایی» (۱۳۹۲) و «در جستجوی فریده» (۱۳۹۶) موفق به حضور و کسب جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است.

تیام یابنده

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه است. وی در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بی کلام گلوب با دو فیلم «Impression xps 160» و «رنگان ۹۹» در بخش رقابتی ملی حضور داشت و در دور دوم و سوم جشنواره، داور جایزه خلاقیت از جانب حلقه فیلم‌سازان بی کلام گلوب بوده است. وی در طی سالیان فراوان به فیلم‌سازی مستقل به ویژه با رویکرد تجربی فعال بوده و منتخب جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی بوده است.

ملودی بولیسیر

کارگردان انیمیشن فرانسوی ست که در سال ۲۰۱۵ از مدرسه هنرهای کاربردی «ENSAD» و سپس در سال ۲۰۱۷ از«La Poudrière» فارغ التحصیل شد. نخستین فیلمش «somewhere» در ۶۹ مین دوره فستیوال فیلم کن در بخش سینه فونداسیون حضور یافت. وی در سال ۲۰۱۸ فیلم کوتاه «Étourdis étourneaux» را برای کودکان ساخت که از تلویزیون ملی فرانسه پخش شد.

اینادلسو کوسا

کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌بردار اهل موزامبیک است. نخستین فیلم مستندش «A memory in three acts» منتخب فستیوال بین‌المللی مستند امستردام (IDFA) در بخش اولین نمایش شد. پس از آن فیلم در جشنواره‌های متعددی حضور پیدا کرد و موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران جشنواره Zanzibar در سال ۲۰۱۸ شد. وی در سال ۲۰۱۸ به عنوان داور جشنواره IDFA در بخش مستند کوتاه انتخاب شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13328