فیدان: به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، طی مراسمی با حضور طیبه فلکیان معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران، فرماندار ویژه شهرستان مرند، معاون فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مرند، ریاست انجمن سینمای جوانان استان و جمعی از مسئولین این شهرستان، طی حکمی از سوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران  نمایندگی این انجمن به شهرستان مرند اعطاء شد.

گرشاسبی فرماندار ویژه شهرستان مرند در این مراسم ضمن بیان این‌که کار فرهنگی یکی ازاقدامات ضروری برای نسل جدید است افزود: یکی از اقداماتی که باید به سرعت در بین نسل جدید انقلاب انجام پذیرد کار فرهنگی از طریق کارهای هنری است.

در ادامه این مراسم فلکیان معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران، با بیان این‌که انجمن  در حال حاضر ۵۸ دفتر ۱۱ نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد، ابراز امیدواری کرد که با توجه به همدلی مسئولین شهرستان مرند زمینه فعالیت برای هنرمندان به ویژه فیلم‌سازان فراهم شود و در نهایت آثار ارزنده‌ای در زمینه فیلم کوتاه تولید شود.

سپس معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی دراین مراسم بر ضرورت استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در راستای تولید فیلم‌ تاکید کرد.

محرمی‌افزود: برگزاری کلاسهای تخصصی در زمینه فیلم‌سازی و تربیت هنرمندان فیلم‌ساز با سواد به روز یکی از اهداف اصلی این نمایندگی‌ها در شهرستان‌ها است.

فرجی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند هم به پتانسیل‌های فراوان هنری در این شهرستان اشاره کرد و افزود : شهرستان مرند یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در اکثر زمینه‌های هنری و به خصوص زمینه فیلم‌سازی دارای جایگاه خاصی است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات  ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران و دفتر تبریز و آقای حسین زینالی در پیگیری اعطای این نمایندگی به شهرستان مرند افزود : با وجود این نمایندگی، در سال‌های آتی شاهد تولید فیلم‌هایی با مضامین اسلامی و انقلابی در حد واندازه رقابت با فیلم‌های برتر منطقه‌ای و کشوری خواهیم بود.رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند گفت : در این شهرستان تاکنون شش دوره جشنواره فیلم برگزار شده است که امید است با حمایت مسئولین در سال‌های پیش رو با وجود این نمایندگی و تولید آثار مطلوب ترشاهد برگزاری جشنواره فیلم منطقه‌ای و استانی در شهرستان مرند باشیم. در پایان این مراسم حکم نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران به نادر رباطی اعطا گردید.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=12333