فیلم‌های کوتاه «روتوش» و «وقت نهار» به عنوان نمایندگان سینمای ایران در بخش مسابقه شصت و و یکمین دوره جشنواره فیلم لندن رقابت می‌کنند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، BFI London Film Festival بزرگترین رویداد سینمایی ملی در بریتانیا است که هر بار بیش از ۳۰۰ فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور را به نمایش می‌گذارد. جشنواره لندن  که هم‌اکنون در دهه ششم عمر خود به‌سر می‌برد هرساله در نیمه دوم اکتبر زیر نظارت و پشتیبانی بنیاد فیلم بریتانیا (BFI) برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری که سه بار معرفی متوالی به آکادمی اسکار از سوی جشنواره‌های ترایبکا، پالم اسپرینگز و کراکوف و جوایز جشنواره‌های ولادوکند و تراورش سیتی و فیلم کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی که حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره کن، حضور در بیش از هفت جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار و دریافت چندین جایزه از جشنواره‌های معتبر فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارند. در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در تاریخ ۴ تا ۱۵ اکتبر برابر با ۱۲ تا ۲۳ مهر در بخش مسابقه شصت و و یکمین دوره جشنواره فیلم لندن به نمایش درمی‌آید.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=8168