برنامه پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان شبدیز اعلام شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان «شبدیز» صبح روز چهارشنبه ٢٢ شهریور ماه با ادای احترام به شهدای کرمانشاه و در گلزار شهدای این شهر کار خود را آغاز می کند و پس از این مراسم گالری عکس جشنواره افتتاح می شود.

٢۴ فیلم انتخاب شده برای نمایش در روز اول در سه سانس ١۶:٣٠، ١٨:٣٠ و ٢٠:٣٠ در تالار انتظار برای علاقمندان حاضر در جشنواره نمایش داده می شوند و در پایان شب نیز عطا مجابی و هادی علی‌پناه جلسات نقد و بررسی فیلم ها را با حضور فیلمسازان در هتل آزادگان برگزار می کند.

دومین روز جشنواره با کارگاه فیلمنامه نویسی سعید عقیقی با عنوان «از ایده تا طرح. دفترچه یادداشت فیلمنامه نویس» کار خود را آغاز می کند و پس از آن تور عکاسی از آثار باستانی و جذابیت های  کرمانشاه برگزار می شود. فیلم ها در چهار نوبت ١۴:٣٠، ١۶:٣٠، ١٨:٣٠ و ٢٠:٣٠ به نمایش در می آیند و سپس ٢٩ فیلم نمایش داده شده به نقد و بررسی گذاشته می شوند.

کارگاه زیبایی شناسی تدوین احمد ضابطی جهرمی با عنوان «رابطه گرافیکی  نماها» در نوبت صبح و کارگاه عکاسی مهدی وثوق نیا با عنوان «مروری بر سیر تحول مجموعه های مستند» در نوبت بعد ظهر سومین روز جشنواره برگزار می شوند. ٣٠ فیلم کوتاه از ساعت ١۴:٣٠ تا ٢٢ برای حاضران پخش می شوند و پس از آن طبق روال هر شب جلسه نقد و بررسی فیلم ها ساعت ٢٣ در هتل آزادگان برگزار می شود. برگزاری تور عکاسی برای عکاسان حاضر در جشنواره از دیگر برنامه های روز سوم جشنواره «شبدیز» است.

صبح روز پایانی جشنواره شنبه ۲۵ شهریور ماه، نیز به بازدید از مراکز دیدنی و گردشگری کرمانشاه خواهد گذشت و آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای شبدیز ساعت ١٨ تا ١٩:٣٠ در تالار انتظار برگزار می شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=8286