رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه اعلام کرد هیات داوران فیلم کوتاه تعیین‌کننده اهدای سیمرغ و یا دیپلم افتخار فجر در این بخش هستند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، مسعود امینی تیرانی رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه (ایسفا) در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین تصمیم گیری‌ها برای اهدای جوایز به فیلم کوتاه در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به توافق صورت گرفته با جناب آقای دکتر ایوبی ریاست محترم سازمان سینمایی و رئیس جشنواره فیلم فجر و جناب آقای موسوی مدیرعامل محترم انجمن سینمای جوانان و همچنان که در پاسخ دکتر ایوبی به نامه قدردانی فیلم‌سازان از ایشان نیز اشاره شده بود، در مراسم اختتامیه جشنواره‌ فیلم فجر سال جاری حتما یکی از جوایز رسمی جشنواره فیلم فجر به یک فیلم کوتاه اهدا خواهد شد و تنها تصمیم هیات داوران فیلم کوتاه در خصوص اهدا سیمرغ یا دیپلم افتخار فجر در این مورد تعیین کننده است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ مشترک برگزارشده همچنین مقرر شد که انجمن فیلم کوتاه تا آغاز جشنواره‌ فیلم فجر داوران منتخب خود را معرفی کرده و  این داوران پس از بازبینی فیلم‌های کوتاه، فیلم منتخب خود را به رئیس و دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام نمایند. لازم به توضیح است طبق توافق صورت گرفته با دبیر محترم جشنواره‌ فیلم فجر چون حضور فیلم کوتاه در آیین‌نامه جشنواره  امسال پیش بینی نشده، بنابراین این حضور به‌عنوان یک بخش جدید تلقی نشده و امسال فیلم‌های کوتاه در جشنواره فیلم فجر نمایش نداشته و  فیلم‌های منتخب پس از جشنواره و با برنامه‌ریزی مناسب از طرف انجمن سینمای جوانان و ایسفا به نمایش درخواهند آمد.

رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه در پایان گفت: همچنین طبق پیشنهادات اعلام شده‌ قبلی و توافق صورت گرفته، انجمن فیلم کوتاه تنها فیلم‌های کوتاهی را برای داوری در سی و پنجمین جشنواره‌ فیلم فجر انتخاب می‌کند که در دو جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل فیلم کوتاه در سال جاری به‌عنوان نامزد در بخش فیلم‌های داستانی و تجربی  معرفی شده باشند. بنابراین از فیلم‌سازان محترم خواهشمندیم در خصوص ارسال فیلم خود به جشنواره فیلم فجر با دبیرخانه این جشنواره تماس برقرار نکنند. انشالله در سال آینده و پس از اعلام حضور فیلم کوتاه در آیین‌نامه جشنواره‌ فجر سال آینده، سازوکار و نحوه ارسال و انتخاب و نمایش فیلم‌های کوتاه، پیش‌بینی خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5328