بخش آموزش دانشجویی جشنواره برلین که با نام «دانشکده استعداد برلین» شناخته می‌شود برای پذیرش دانشجویان فیلم‌سازی و افراد شاغل در حوزه فیلم‌سازی فراخوان داد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از هنر و تجربه، این بخش که یک مدرسه فیلم زمستانی به حساب می‌آید هر ساله حدود ۳۰۰ شرکت کننده از سرتاسر جهان دارد که در طی شش روز در زمان برگزاری جشنواره برلین، می‌توانند در ورک شاپ‌ها، گردش‌ها، کلاس‌های خصوصی یا آموزش جمعی، بحث‌های گروهی با افراد شاخص فیلم ساز در مورد مسائل جاری حرفه‌های مختلف در حوزه ساخت فیلم و … شرکت کنند. ملاقات با فیلم‌سازان نامدار و دیدن فیلم‌های جشنواره نیز از دیگر امتیازات شرکت در این برنامه است.

کارگردانان، فیلم‌نامه نویسان،تهیه کنندگان، پخش کنندگان، مدیران فروش، بازیگران، فیلم‌برداران، تدوینگرها، طراحان صحنه، صداگذاران، موزیسین‌های فیلم و منتقدان، کسانی هستند که می‌توانند برای شرکت در برنامه استعدادهای ۲۰۱۵ برلین درخواست بدهند.

برنامه دانشکده استعداد از ۱۳ تا ۱۸ فوریه برابر با ۲ تا ۲۹ بهمن سال جاری برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال درخواست برای حضور در آن تا پایان روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور) است. علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند به آدرس www.berlinale-talents.de/story/41/application-2016.html مراجعه کنند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1002