یک فیلم‌ساز ایرانی با دو فیلم کوتاه در جشنواره رتردام هلند

مریم تفکری فیلم‌ساز ایرانی مقیم انگلستان با دو فیلم کوتاه «زخم غایب» در بخش مسابقه تایگر و با فیلم «من گناهی پر احساس مرتکب شده‌ام» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه آینده روشن در رتردام حضور خواهد داشت

چهل و هفتمین جشنواره فیلم رتردام از تاریخ ٢۴ ژانویه تا ۴ برابر با ۴ تا ١۵ بهمن ماه فوریه در هلند برگزار می‌شود.

 

نام‌های ایرانی جشنواره فیلم برلین

آرش نصیری با فیلم کوتاه «شهر قصه‌ها» محصول فرانسه در بخش مسابقه فیلم کوتاه این دوره جشنواره برلین حضور خواهد داشت. گفتنی است در این دوره ۲۲ فیلم از ۱۸ کشور رقابت خواهند کرد.

در بخش «نسل‌ها» جشنواره برلین سمیرا قهرمانی فیلم‌ساز ایرانی با فیلم کوتاه «ولتاژ» به عنوان محصول اتریش حضور خواهد داشت و بهار نوری زاده، سینماگر ایرانی تبار کانادایی با فیلم کوتاه تجربی «حرف آخر – کوهستان خورشید» به عنوان محصول کانادا و لبنان در بخش فروم حضور دارد.

در پانزدهمین بازار تولید مشترک برلین نیز ٣۶ پروژه اعلام شده‌اند که میترا تبریزیان با پروژه «کوهستان دوردست» محصول انگلستان و سپیده فارسی با پروژه «آژیر خطر» محصول فرانسه و بلژیک تنها نام‌های ایرانی‌اند.

حسام اسلامی نیز تنها ایرانی حاضر در کمپ استعدادیابی این دور از جشنواره خواهد بود.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین موسوم به برلیناله از تاریخ ١۵ تا ٢۴ فوریه برابر با ٢۶ بهمن تا ۵ اسفند در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

 

یک ایرانی در جشنواره ساندنس ۲۰۱۸

بهار پارسی با فیلم کوتاه هفت دقیقه‌ای «مغازه ترکی» و محصول سوئد در بخش فیلم‌های کوتاه این دوره جشنواره ساندنس حضور دارد. در این دوره از سان دنس، ١٣۴۶٨ فیلم، شامل ٣٩٠١ فیلم بلند و ٨٧۴٠ فیلم کوتاه به جشنواره ارائه شده که در نهایت تنها ١١٠ فیلم بلند انتخاب شده است.

سی و سومین جشنواره فیلم سان دنس که از معتبرترین رویدادهای سینمایی دنیا قرار دارد از تاریخ ١٨ تا ٢٨ ژانویه برابر با ٢٨ دی تا ٨ بهمن در ایالت یوتا در آمریکا برگزار خواهد شد.

 

چهار فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره منار بلغارستان

در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره دهمین جشنواره منار چهار فیلم ایرانی «رتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری، «نقطه نامریی» به کارگردانی طنین ترابی، «مردی که یادش می رفت نفس بکشد» به کارگردانی سامان حسین پور و انیمیشن کوتاه «پیشخدمت» به کارگردانی فرنوش عابدی حضور دارند.

دهمین جشنواره فیلم خاورمیانه و شمال آفریقا صوفیه موسوم به منار از تاریخ ١٢ تا ٢٨ ژانویه برابر با ٢٢ دی تا ٨ بهمن در کشور بلغارستان برگزار خواهد شد.

 

سه فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره فیلم‌های زیرزمینی تگزاس

فیلم‌های کوتاه «پیدایش» به کارگردانی آبتین مظفری، «Mwah» به کارگردانی سارا سهیلی و «تگ» به کارگردانی امیر لشکری در هفتمین دوره این جشنواره رقابت خواهند کرد.

هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های زیرزمینی تگزاس از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ ژانویه برابر با ۴ تا ۸ بهمن در ایالت تگزاس آمریکا برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10003