فیدان: بیست و پنج فیلم کوتاه ایرانی در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه حضور دارند. دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: از ۵ هزار فیلم ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۱۲۵ فیلم به بخش مسابقه راه یافته اند.

فواد جلال افزود: این جشنواره در ۴ بخش فیلم بلند، فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن از ۱۸ مهر و به مدت یک هفته در سلیمانیه عراق برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور چشم گیر هنرمندان سرشناس خارجی در جشنواره‌های قبلی و این دوره از جشنواره گفت: کیانوش عیاری، مجید مجیدی، فاطمه معتمد آریا، حامد بهداد، کامبوزیا پرتویی، محمدرضا اصلانی، رضا کیانیان، هومن بهمنش و محمد مهدی عسگرپور از جمله مهمانان ویژه ایرانی دعوت شده به سومین دوره از جشنواره هستند.

دبیر جشنواره، فیلم‌های کوتاه ایرانی حاضر در جشنواره را به شرح زیر عنوان کرد:

در بخش فیلم کوتاه داستانی «نیزعشق آباد» به کارگردانی نریمان خلیلی، «ویانا» به کارگردانی نظیر میرزایی، «تنها» به کارگردانی مستانه غفار بیگی و احمد غلامی، «ماه» به کارگردانی رامین محمدیار، «من و مادرم» به کارگردانی فریده نادری، «تارا» به کارگردانی فاطمه دست مراد، «تاوَل» به کارگردانی مرتضی شمس، «گزینش» به کارگردانی اسرین محمدی، «پرچم» به کارگردانی جلال ویسی، «دریا موج موج می‌لرزد» به کارگردانی امیر غلامی در بخش مستند کوتاه، «من می‌مانم» به کارگردانی فاطمه مرزبان و «داده سلطنه» به کارگردانی هادی احمدی و  در در بخش انیمیشن نیز «آلفابت» به کارگردانی کیانوش عابدی، «بالانس» به کارگردانی بارزان رستمی، «شب تولد» به کارگردانی فرشاد محیطی، «ایکی» به کارگردانی پرستو کردگار، «نقشه» به کارگردانی آزاد جنتی، «تماشاچی» به کارگردانی شیدا کاشی و «نه به جنگ» به کارگردانی شفیقه آسانی حضور خواهند داشت.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=12537