فیلم‌های کوتاه «سورپرایز» و «11» به کارگردانی مسعود حاتمی در بخش مسابقه فیلم کوتاه پنجمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا تنها رویداد فرهنگی در کشور استرالیا است که به سینمای ایرانی اختصاص دارد. این جشنواره باهدف شناساندن فرهنگ مردمان ایران از طریق می‌دوم سینما برگزار می‌شود. این جشنواره به‌گونه‌ای اجرا می‌شود که هم مخاطبان ایرانی و هم مخاطبان غیر ایرانی امکان حضور در سالن‌های نمایش، کارگاه‌ها و سایر رویدادهایی که در جریان این جشنواره برگزار می‌شود را داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی این جشنواره این است که از تاریخ ۹ تا ۲۹ اکتبر در پنج شهر آدلاید، سیدنی، کامبرا، بریسبون و ملبورن برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه سورپرایز داستان زنی را روایت می‌کند که دوستش تصمیم دارد او را سورپرایز کند. عوامل این فیلم کوتاه عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان، مسعود حاتمی، فیلم‌بردار: محمد حدادی، تدوین: مسعود حاتمی و محمد حدادی، بازیگران: پردیس منوچهری، نرگس زاهد، پاشا جمالی و مجتبی عطری، تهیه‌کننده: نگین موسوی

فیلم کوتاه ۱۱ نیز داستان زن و شوهر جوانی است که به دلیل مشغله کاری یکدیگر را نمی‌بینند. عوامل این فیلم کوتاه نیز عبارت‌اند از: نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: مسعود حاتمی، تصویربردار: محمد حدادی، تدوینگر: نازنین مفخم، صدابردار: تامی ایل‌بیگی، صداگذار: عرفان یزدی، بازیگران: لیلا زارع، سعید حدادی.

پنجمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا با نمایش فیلم‌هایی چون ملبورن به کارگردانی نیما جاوید، مردی که اسب شد به کارگردانی امیر حسین ثقفی و احتمال باران اسیدی به کارگردانی بهتاش ثنایی‌ها برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این جشنواره ۵ فیلم کوتاه دیگر به نام‌های «بگذرا مردانمان برقصند» به کارگردانی هیوا امین نژاد، «بزهای ابری» به کارگردانی حمید کریمیان، «روز قضاوت» به کارگردانی کریم محمد امینی، «چیزکیک با مربا» به کارگردانی مریم بهار و «17» به کارگردانی بها جمالی از فیلم‌سازان ایرانی حضور دارند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1486