فیلم کوتاه «ورهرام» در اسپانیا

فیدان: فیلم کوتاه «ورهرام» به کارگردانی مهدی کامرانی راد در شانزدهمین دوره جشنواره Alicante اسپانیا رقابت می‌کند. گفتنی است «ورهرام» در بخش فیلم‌های کوتاه مدیترانه‌ای جزو ۸ فیلم پایانی این بخش به نمایش درخواهد آمد.

این جشنواره ۱۱ تا ۱۶ ماه مه در آلیکانته اسپانیا برگزار می‌شود.

چهار فیلم کوتاه ایرانی در آرژانتین

فیلم‌های کوتاه «گامی برای رفتن» به کارگردانی ریبوار محمدپور، «کولی محترم» به کارگردانی مهدی غفوری، «تنفس» به کارگردانی فرشید ایوبی نژاد و «نامه‌ای برای مالدینی» به کارگردانی مهدی علمی نیا در هفتیم دوره جشنواره Construir Cine رقابت خواهند کرد.

این جشنواره از تاریخ ۲ تا ۱۱۵ می برگزار خواهد شد.

هشت حضور و یک جایزه برای فیلم کوتاه «شاخدار»

فیلم کوتاه «شاخدار» در هشت جشنواره بین‌المللی دیگر رقابت خواهد کرد. این فیلم همچنین جایزه بهترین بازیگر در جشنواره Red Rock آمریکا دریافت کرد.

جشنواره Red Rock آمریکا که اواخر ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ برگزار شد، به تازگی برندگان این دوره را اعلام کرده که جایزه بهترین بازیگر برای یک فیلم دانشجویی در این جشنواره به مهسا اکبرآبادی برای ایفای نقش در فیلم کوتاه «شاخدار» اهدا شد.

این فیلم ماه آوریل در جشنواره‌های High Peak Independent Film Festival انگلیس، FIlmFest52 آمریکا، Courts d’on soir کانادا، Mobile Motion Film Festival سوییس، Artemis Film Festival آمریکا، Las Vegas Global Fest آمریکا، Fuoricampo Cinema Giovane FilmFest ایتالیا و Etowah Film Festival آمریکا رقابت خواهد کرد.

فیلم کوتاه «شاخدار» تاکنون ۴۲ جشنواره بین‌المللی حضور داشته است و ۷ جایزه کسب کرده.

فیلم کوتاه «من زالم» از استرالیا جایزه گرفت

فیلم کوتاه «من زالم» به کارگردانی هومن نادری به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم در چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی IFF معرفی شد.

این جشنواره از تاریخ ۲۳ مارش تا ۱۰ آوریل در شهر ملبورن استرالیا برگزار شد.

این فیلم پیش از این در جشنواره‌های International children’s rights film در ترکیه، Social short film awards پرتغال، Filmsaaz هند، Changing face international film festival استرالیا، International oriental film festival of Geneva سویس، Colortape international film festival حضور داشته است.

حامد بقائیان جایزه بهترین فیلمبردار فیلم کوتاه چهارمین دوره جوایز سینمایی فیلیپین ACA را گرفت

این رویداد توسط متخصصان صنعت فیلم فیلیپین برگزار و به طور تخصصی به فیلمبرداری می‌پردازد. حامد بقائیان برای فیلم کوتاه «ذبح» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین پور جایزه بهترین فیلمبرداری فیلم کوتاه را دریافت کرد.

این فیلم کوتاه داستان خانواده‌ای است که برای گذران یک زمستان سخت مجبور می‌شوند که گاو خود را بفروشند، اما پسر خانواده از این مسئله ناراحت است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13559