شش فیلم کوتاه در بخش «فیلم‌های کوتاه روز ۲» در قالب اکران نوروزی گروه هنر و تجربه به نمایش درمی‌آیند. شش فیلمی که ازجمله فیلم‌های موفق جشنواره اخیر فیلم کوتاه تهران بوده‌اند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از گروه هنر و تجربه، شش فیلم کوتاه «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی، «جای منو تو اتاق بنداز» به کارگردانی امیر توده‌روستا، «چله» به کارگردانی داود خیام، «صراحی» به کارگردانی سعید نجاتی، «قمارباز» به کارگردانی از کریم لک‌زاده، «ناتمام به‌شدت هرچه‌تمام‌تر» به کارگردانی آزاد محمدی در اکران نوروزی هنر و تجربه به نمایش درمی‌آیند.
 

فیلم کوتاه «تنازع» ساخته مسعود حاتمی فیلمی است که برنده تندیس هنر و تجربه در جشنواره فیلم کوتاه تهران شد و حالا در این گروه اکران می‌شود. «تنازع» در این جشنواره همچنین موفق به گرفتن مدال ایسفا در بخش فیلم‌های تجربی و جایزه ویژه هیات داوران در بخش بین‌الملل شد.

فیلم کوتاه «جای منو تو اتاق بنداز» ساخته امیر توده‌روستا است که فیلم بلند «پات» را هم ساخته است. این فیلم با حضور پریناز ایزدیار و شادی کرم‌رودی به‌عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته است. پریناز ایزدیار در جشنواره گذشته فیلم «ابد و یک روز» را داشت و کرم‌رودی در فیلم «یک شهروند کاملاً معمولی» مجید برزگر بازی کرده بود. فیلم داستان خانواده‌ای است که در سوگ از دست دادن فرزندشان هستند، با برگشتن عروس و برادرشوهر از سر خاک به خانه، دختر خردسال آرام می‌شود و خانواده دورهم قرار می‌گیرند.

فیلم کوتاه «چله» به کارگردانی داود خیام درباره مرد چاقی است که از زندان بیرون می‌آید و در طول دوره بیرون بودنش از زندان به کارهای مختلفی مشغول می‌شود. داود خیام سال گذشته فیلم بلند «ماحی» را ساخت که برای جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد.

فیلم کوتاه «صراحی» اثری از سعید نجاتی داستان یک روحانی جوان است که به‌تازگی به یک خانه جدید نقل مکان کرده است و در این خانه با تقاضای نامعمول زن همسایه روبرو می‌شود. فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران بهترین فیلم بخش جهان اسلام شده است.

فیلم کوتاه «قمارباز» فیلم ۲۰ دقیقه‌ای کریم لک‌زاده از موفق‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران بود. لک‌زاده که امسال با فیلم بلند «قیچی» در بخش هنر و تجربه جشنواره فجر حضور داشت، با فیلمش چهار تندیس از جشنواره فیلم کوتاه تهران دریافت کرد: بهترین فیلم کوتاه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین تدوین. برنده مطلق جوایز جشنواره «قمارباز» بود که داستان آن در یک روستای کوهستانی پوشیده از مه و برف رخ می‌دهد که سه قمارباز پیری را برای به دست آوردن پول‌هایش بی‌هوش می‌کنند، آن‌ها او را به خانه قدیمی خودش می‌برند و در حیاط خانه، زیر یک درخت خاک می‌کنند. نیمه‌های شب دو قمارباز بر سر سهم پولشان قمار می‌کنند که پیرمردِ قماربازِ زیرخاک، هم چنان زنده است یا نه!

فیلم کوتاه «ناتمام به‌شدت هرچه‌تمام‌تر» ساخته آزاد محمدی داستان مردی ماهیگیر است که طبق روال هر روزه‌اش در هنگام صید درگیر اتفاق عجیبی می‌شود. فرهاد قائمیان بازیگر فیلم است و پیمان شادمان‌فر پشت دوربین آن قرار داشته است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2675