فیدان: به نقل از وب‌سایت جشنواره، این مسیری پانزده ساله است که هنوز هم شبیه روز اول به نظر می‌رسد، منفصل، منفرد و بیگانه. و هم پانزده سال است که ما دانشجویان حرف‌های خودمان را می‌زنیم به اسم نهال، جشنی می‌گیریم به بهانه سینما و فیلم، به رسم دانشجویی و به رسم رفاقت. پانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال با استناد به سینمای مستقل برگزار خواهد شد.

به اعلام دبیرخانه جشنواره، آثار ارسالی در سه بخش ۱- فیلم کوتاه (مستند، داستانی، تجربی، انیمیشن و فیلم هاى سال اولی) ‌۲- عکس فیلم ۳- پوستر فیلم به داوری گذاشته خواهند شد. هم‌چنین جشنواره نهال برای سومین سال با میزبانی از فیلم‌های دانشجویان دانشگاه‌های معتبر جهان، بین‌المللی برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به جشنواره از دوشنبه ۳۰ بهمن ١٣٩۶ تا ۳۰ فروردین ١٣٩۷ خواهد بود. شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از ثبت‌نام اینترنتی در سایت، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی:«چهارراه ولیعصر، روبه‌روی پارک دانشجو، کوچه بالاور، پلاک ٢، ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه هنر، طبقه ى پنجم، دبیرخانه جشنواره نهال» ارسال کنند. لازم به ذکر است ثبت‌نام اینترنتی از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه آغاز می‌شود و تمامی آثار ارسالی پیش از دریافت در دبیرخانه، باید در سایت ثبت شده باشند.

این جشنواره قصد دارد که بسترهای مناسب را برای نمایش مسیر دانشجویانی فراهم کند که جدا از سینمای بدنه هستند. نهال از ابتدا در جهت ایجاد محیطی قدم برداشته‌است که در آن امکان گفت‌وگو، رقابت و یادگیری وجود دارد و صدای دانشجویان به گوش دیگران می‌رسد. پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهال» به دبیری متین احمدی با حضور داوران سرشناس عرصه سینما در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، آشنایی با قوانین و ثبت نام در جشنواره به سایت www.nahalfestival.ir  مراجعه کنید.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10403