به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه متن فراخوان جشنواره به شرح زیر است: آیین‌نامه و فراخوان پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید همزمان با رونمایی از سایت جشنواره منتشر شد.

پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید با اهداف:

۱- گسترش و ارزش نهادن به فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن مستقل با رویکردی خلاق، تجربه‌گرا، نوگرا، پیشرو و هنری، ۲- تأکید بر ضرورت گسترش تولید آثار ارزشمند تجربی و خلاق در سینمای ایران و معرفی این سینما به‌عنوان سینمای مؤثر و جریان ساز ایران به جامعه بین‌المللی، ۳- ترغیب و گسترش مشارکت بخش خصوصی در سینمای مستقل و تجربی، ۴- شناسایی و حمایت از بهترین تولیدات کوتاه و مستند مستقل و تجربی، ۵- فرهنگ‌سازی تولیدات کوتاه و مستند مستقل و تجربی با موضوع احترام به انسان، جهان و ارزش‌های عمیق انسانی و حمایت از تولید و عرضه این آثار، ۶- افزایش سطح فنی و کیفی تولیدات فیلم‌سازان کشور بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ۷- حمایت از تولید آثار برگزیدگان جشنواره، برگزار می‌شود.

بخش‌های اصلی جشنواره:

پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید در چهار بخش اصلی: الف- مسابقه فیلم‌های مستقل تجربی، ب- مسابقه آنلاین فیلم، ج- مسابقه فیلم‌نامه، د- جایزه ویژه خرقانی برگزار می‌شود.

الف- مسابقه فیلم‌های مستقل تجربی: همهٔ آثار تولیدی مستقل در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی، انیمیشن و ویدئو آرت که دارای ساختاری تجربی، هنری، نوگرا، پیشرو و خلاقه باشند می‌توانند در این بخش شرکت نمایند.

*توضیح- موضوع فیلم‌ها آزاد است و  کلیه فیلم‌های شخصی، تولیدات مؤسسات سینمایی و مدارس فیلم، تولیدات بخش خصوصی و یا آثار تولیدی با حمایت مراکز دولتی امکان شرکت در این بخش را دارند.

ب- مسابقه آنلاین فیلم: همهٔ آثار تولیدی مستقل که تولید آن‌ها پیش از ۲ سال گذشته بوده و پروسه پخش بین‌المللی آن‌ها به اتمام رسیده باشد و دارای ساختاری تجربی، هنری، نوگرا، پیشرو و خلاقه باشند می‌توانند در این بخش شرکت نمایند.

ج- مسابقه فیلم‌نامه: این جشنواره با تأکید بر ضرورت گسترش تولید آثار ارزشمند تجربی و خلاق و نیز با توجه به اهمیت حمایت از تولید آثار برگزیدگان جشنواره، در این دوره بخش ویژه‌ای را به مسابقه فیلم‌نامه آثار کوتاه تجربی اختصاص داده است و جایزه خود را در این بخش به بهترین فیلم‌نامه با رویکردی خلاق، تجربه‌گرا، نوگرا، پیشرو و هنری اهدا می‌نماید.

د- جایزه ویژه خرقانی: پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید با توجه به‌ضرورت پرداختن به موضوعاتی نظیر: احترام به انسان، جهان و ارزش‌های عمیق انسانی، ضمن دعوت از تمامی فیلم‌سازان به ساخت فیلم‌هایی با این موضوعات، جایزه ویژه خرقانی را به بهترین فیلم جشنواره با موضوع احترام به انسان اهدا می‌نماید.

بخش‌های جنبی جشنواره:

پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید در چهار بخش جنبی: الف- برگزاری کارگاه‌های تخصصی ب- نمایشگاه پوستر و presskit فیلم، ج- نمایشگاه گنجینه آثار اهدایی هنرمندان  و د- جایزه زاون قوکاسیان، برگزار می‌شود.

جوایز بخش مسابقه اصلی: 

اهداء تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی به بهترین فیلم تجربی جشنواره / بهترین فیلم مستند تجربی / بهترین فیلم داستانی تجربی / بهترین فیلم انیمیشن تجربی / بهترین ویدئو آرت/ جایزه ویژه خرقانی/ بهترین فیلم کوتاه تجربی بخش مسابقه آنلاین/ بهترین فیلم‌نامه تجربی و خلاق / بهترین پوستر و PRESSKIT فیلم

گاه‌شمار جشنواره:

تاریخ شروع ثبت‌نام: ۱۴ تیرماه ۱۳۹۴

آخرین‌مهلت دریافت آثار: ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۴

اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه: مهرماه ۱۳۹۴

زمان برگزاری جشنواره: دی‌ماه ۱۳۹۴

وب‌سایت جشنواره: www.Khorshidfilmfestival.com

نشانی الکترونیکی جشنواره: Khorshidfilmfestival@gmail.com

تلفکس:۶۶۷۰۳۳۸۶

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.Khorshidfilmfestival.com بااطلاع از جزئیات فراخوان و تکمیل فرم ثبت‌نام (پیش از دهم شهریورماه سال جاری)، نسبت به شرکت آثار خود در این جشنواره اقدام کنند.

«پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید» به‌عنوان نخستین و تنها رویداد ویژه سینمای مستقل تجربی در کشور به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به دبیری مهدی یارمحمدی، دی‌ماه سال ۹۴ در تهران برگزار می‌شود.

 

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=532