آئین‌نامه شرکت در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و دوازدهمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزان فیلم‌ساز اعلام شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، آئین‌نامه و فرم پذیرش آثار چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، به‌منظور دریافت آثار دانش‌آموزان، فرهنگیان و عموم هنرمندان بر اساس موضوعات مصوبه (بر پایه و در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش) از سوی دبیرخانه جشنواره، اعلام شد.

بر اساس این گزارش، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «فرهنگ، تمدن و هویت ایرانی اسلامی و پاسداشت زبان و ادب فارسی»، «آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیاز به آموزش‌های خاص، مدارس عشایری، مدارس چندپایه و نهضت سوادآموزی»، «نقش مؤثر خانواده و مدرسه در جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی»، «کارآفرینی، حرفه‌آموزی و اخلاق حرفه‌ای»، «اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و تولید ملی»، «ایران امروز»، «حفظ محیط‌زیست و توجه به انرژی‌های تجدید ناپذیر»، «فناوری‌های نوین و جایگاه علوم در زندگی»، «جلوه‌های ایثار، مشاهیر و فرهیختگان تعلیم و تربیت و ثبت تجربیات معلمان»، «سبک زندگی، حقوق شهروندی و شهروند الکترونیک»، «صلح، دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز در فرهنگ ایرانی اسلامی»، «جغرافیای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران با نگاهی ویژه به خلیج‌فارس»، «تربیت‌بدنی و تندرستی، بهداشت فردی و اجتماعی» و «دانش‌آموزان و دوری از رفتارهای پرخطر» ازجمله موضوعات اعلام شده در این فراخوان هستند.

گفتنی است بخش ویژه جشنواره، تولید با نگاه به محتوا، موضوع‌ها و عناوین کتاب‌های درسی دوره‌های تحصیلی در نظر گرفته شده است.

دانش‌آموزان، فرهنگیان، هنرمندان عرصه کودک و نوجوان می‌توانند با توجه به موضوعات اعلام شده در فراخوان چهل و چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، آثار خود را در گروه فیلم‌های مستند علمی و آموزشی، مستند، پویانمایی، داستانی کوتاه و داستانی بلند تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۰ مرداد فرصت خواهند داشت که آثار خود را به همراه فرم تکمیل‌شده فراخوان جشنواره و عکس‌ها و مدارک مربوط به اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و در این جشنواره بین‌المللی به رقابت بپردازند.

به بهترین آثار انتخاب‌شده از سوی هیئت‌داوران، جوایزی ازجمله تندیس زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

گفتنی است چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد

 

برای مشاهده متن کامل آیین نامه چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد کلیک کنید.

 

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=637