فیدان: جشنواره بین‌المللی فیلم هوئسکا یکی از سه جشنواره قدیمی و معتبر اسپانیا و یکی از جشنواره‌های مورد تأیید آکادمی اسکار است و فیلم‌های برنده جایزه اصلی بخش‌های «فیلم کوتاه بین‌الملل» و «فیلم کوتاه آمریکای لاتین»، برای رقابت در مرحله انتخاب فیلم‌های کوتاه اسکار سال آینده به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی خواهد شد.

دو فیلم کوتاه «آرا» به کارگردانی یوسف کارگر و «مثل بچه آدم» به کارگردانی آرین وزیردفتری به عنوان نمایندگان ایران در بخش مسابقه فیلم کوتاه بین‌الملل چهل و ششمین دوره این جشنواره با ۲۹ فیلم از فرانسه، لبنان، هلند، رومانی، سوئیس، کانادا، اتریش، نروژ، لهستان، آلمان، بلژیک، روسیه، مقدونیه، ایتالیا و … به رقابت خواهد پرداخت.

برگزیدگان این بخش رقابتی جشنواره هوئسکا درنهایت شانس دریافت پنج جایزه «بهترین فیلم کوتاه»، «بهترین انیمیشن کوتاه»، «بهترین فیلم اول»، «جایزه ارزش انسانی» و «جایزه تماشاگران جشنواره» را خواهند داشت.

فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» پیش از این برای رقابت در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن انتخاب شده است و فیلم کوتاه «آرا» نیز با دریافت جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه بوسان پیش از این یک بار به آکادمی اسکار معرفی شده است و این فیلم کوتاه همچنین تنها نماینده ایران در جشنواره کراکوف لهستان خواهد بود.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم هوئسکا ۸ تا ۱۶ ژوئن برابر با ۱۸ خرداد تا ۲۶ تیر در شهر هوئسکای اسپانیا برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=11393