کارگردان انیمیشن کوتاه «استریپی» معتقد است نمایش این فیلم که به شکل مستقل در پنجاه و پنجمین جشنواره «انسی» فرانسه حضور داشت، موجب شد راه برای دیده شدن این انیمیشن در مجامع بین‌المللی باز شود.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از خبرگزاری مهر: بابک نکویی که فیلم چهاردقیقه‌ای «استریپی» را به‌طور مشترک با برادر خود بهنود نکویی کارگردانی کرده است درباره دستاورد حضور در پنجاه و پنجمین جشنواره انیمیشن «انسی» به خبرنگار مهر گفت: نخستین حضور انیمیشن «استریپی» در نهمین جشنواره پویانمایی تهران بود که در این جشنواره موفق به کسب دیپلم افتخار شد و پس‌ازآن نخستین حضور بین‌الملل خود را در بخش خارج از مسابقه در جشنواره فیلم «انسی» در فرانسه تجربه کرد.

وی در ادامه متذکر شد: این فیلم در بخش نمایش ویژه جشنواره «انسی» حضور داشت و جزو ۱۶ فیلم انیمیشنی بود که به‌عنوان یکی از نمونه‌های برتر برای نوجوانان نمایش داده شد. درواقع سه فاکتور اقتصاد، فرهنگ و آموزش از اهداف جشنواره «انسی» است که انیمیشن «استریپی» در راستای اهداف آموزشی این جشنواره بود.

نکویی با اشاره به دیگر جشنواره‌هایی که انیمیشن «استریپی» حضور خواهد داشت، گفت: جشنواره انیمشین «انیما موندی» از معروف‌ترین جشنواره‌های انیمیشن در جهان است که طی ده روز در برزیل برگزار می‌شود و «استریپی» نیز در این رویداد سینمایی حضور دارد. همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده این انیمیشن در جشنواره‌هایی که در کشورهای لهستان، هند، انگلستان و اسلواکی برپا می‌شود نیز حضور خواهد داشت.

این کارگردان موضوع «استریپی» را این‌گونه توصیف کرد: داستان این انیمیشن چهاردقیقه‌ای بر اساس موسیقی کلاسیک اثر برامس بانام «رقص‌های مجار شماره ۵» ساخته شده است و ماجرای کارگر یک کارخانه را روایت می‌کند. کارگری که مجبور به انجام کارهای تکراری است… ولی ناگهان تصمیم می‌گیرد خلاف عادت حرکت کند.

کارگردان انیمیشن «استریپی» در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تأثیر حضور در جشنواره «انسی» گفت: اولین اتفاقی که پس از دیده شدن این انیمیشن در جشنواره «انسی» رخ داد این بود که یکی از معتبرترین تهیه‌کننده‌های دنیای انیمیشن خواستار همکاری و تولید انیمیشن مشترک با ما شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=460