در پی اعتراض فیلم‌سازان و مسئولان انجمن سینمای جوانان ایران به طرح هیات امنایی شدن دفاتر انجمن و تغییر ساختار فعلی، تعدادی از نمایندگان مجلس به موضوع ورود کردند.

فیدان: به نقل از خبرنگار صبا، در حالی که در ۱۰ روز اخیر کمپینی با عنوان «نه به تغییر ساختار و هیات امنایی شدن دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران» راه اندازی شده و بیش از ۳ هزار نفر از اعضا، هنرجویان، مدیران دفاتر انجمن در استان‌ها، فیلم‌سازان، منتقدان و … متن نامه کمپین را امضا کرده‌اند در جدیدترین گام، نمایندگان مجلس نیز به این موضوع ورود کرده‌اند.

در همین راستا سیده حمیده زرآبادی نماینده مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهوری ضمن انتقاد از موضوع هیات امنایی شدن دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران و یا ادغام این مجموعه، خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر رییس جمهوری به این موضوع و ملغی شدن چنین تصمیمی شده است.

وی در نامه خود با تاکید بر اینکه تغییر و تحول خواسته‌ای درست است ولی لازمه این تغییر حرکت در مسیر ارتقا و رشد انجمن سینمای جوانان ایران است در نامه خود ذکر کرده که انجمن در طول حیات خود به تربیت فیلم‌سازان مهمی چون اصغر فرهادی، رضا میرکریمی و شهرام مکری اقدام کرده است.

این نماینده مجلس همچنین به نقد و تحلیل رویکرد هیات امنایی شدن دفاتر انجمن پرداخته و آسیب‌های این طرح را بیان کرده است.

در اقدامی دیگر ۳۶ نماینده مجلس با امضای خود خواستار این شده‌اند که با طرح موضوع در صحن علنی مجلس به عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داده شود و همچنین جلوی تصمیم‌گیری عجولانه درباره سرنوشت انجمن سینمای جوانان ایران گرفته شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13283