مستندکوتاه «برد» به کارگردانی حمید جعفری در بخش پانورامای بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی ایدفا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از رای بن مستند، ایدفا یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های مستند دنیاست که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش و پخش فیلم مستند هم در پیرامون آن برگزار می‌شود. مستند کوتاه «برد» پیش‌ازاین در جشنواره‌های ویزیون دوریل سوئیس، هات داکس تورنتو، سیلوئت پاریس و آنوروآبور کالدونیا حضورداشته و تابه‌حال موفق به کسب تندیس بهترین مستند کوتاه بخش مسابقه بین‌الملل و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی نهمین دوره جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین مستند خلاقانه از جشنواره ویزیون دوریل و همین‌طور جایزه ویژه هیئت‌داوران از هجدهمین جشن سینمای ایران شده است.

این فیلم با مدت ۲۵ دقیقه داستان زندگی زنی در خوزستان را روایت می‌کند که هرروز با پتک و دیلم به کوه می‌رود، سنگ استخراج می‌کند، می‌شکند و بار کامیون می‌کند و می‌فروشد تا معاش خانواده‌اش را تأمین کند.

عوامل اصلی این فیلم عبارت‌اند از: کارگردان: حمید جعفری، فیلم‌بردار: ارسطو مداحی گیوی، تدوینگر: اسماعیل منصف، صدابردار و صداگذار: علیرضا دریادل، تهیه‌کننده: فاطمه فروزان علاء و حمید جعفری.

بیست‌ونهمین دوره جشنواره ایدفا از ۱۶ الی ۲۷ نوامبر برابر با ۲۶ آبان تا ۷ آذرماه در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود و مستند کوتاه «برد» علاوه بر نمایش، در بازار این جشنواره نیز حضور خواهد داشت.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4630