فیدان: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بوسان در سی و ششمین دوره‌اش هشت فیلم کوتاه از فیلم‌سازان زن ایرانی را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است برنامه ریزی این بخش را قصیده گلمکانی با همکاری سباستین سیمون به عهده داشته است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بوسان که از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی و واجد شرایط اسکار است، هر ساله در یک بخش جانبی با عنوان «فوکوس بر فیلم‌های کوتاه آسیایی» به سینمای کشورهای آسیایی و یا سوژه‌های مختلف در فیلم‌های این مناطق می‌پردازد. امسال در همین بخش، فیلم‌های کوتاه داستانی، تجربی و انیمیشن از آثار ایرانی تولید شده در دهه نود به نمایش در می‌آید که انتخاب آن‌ها را قصیده گلمکانی و ترتیب نمایش این آثار در این بخش حاصل همکاری گلمکانی و سباستین سیمون برنامه ریزی شده است.

در این برنامه، به ترتیب الفبا فیلم‌های کوتاه «اینجا شهر من بود» به کارگردانی تینا پاکروان، «بوق ممتد» به کارگردانی قصیده گلمکانی، «پس‌مانده» به کارگردانی یاسمن حسنی، «خانم گل‌میخکی» به کارگردانی سارا طبیب‌زاده، «شخصی» به کارگردانی سونیا حداد، «زخم غایب» به کارگردانی مریم تفکری، «گذار» به کارگردانی طنین ترابی و «نفس» به کارگردانی مونا مرادی به نمایش در می‌آیند.

هم‌چنین در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه بوسان، دو فیلم ایرانی «حلقه‌آویز» به کارگردانی رقیه توکلی و «تنفس» به کارگردانی فرشید ایوبی نژاد در بخش مسابقه بین‌الملل رقابت خواهند کرد. فیلم کوتاه «آریو والیبال» به کارگردانی محمد بخشی نیز در بخش ویژه فیلم کوتاه برای خانواده‌ها به نمایش درخواهد آمد.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بوسان بیست و چهارم تا بیست و نهم آوریل در شهر بوسان کره برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13547