فیلم‌های کوتاه آوانگارد و تجربی سینمای جهان در قالب هفته فیلم صامت جشنواره بین‌المللی جشنواره فیلم بی‌کلام تهران در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی جشنواره فیلم بی‌کلام تهران، هفته فیلم‌های صامت خود را با همکاری سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌کند. برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی هنری از یکشنبه ۲۲ تا پنجشنبه ۲۶ فروردین به مدت پنج روز از ساعت ۱۳ الی ۱۹ در سه سانس پذیرای عموم علاقه خواهد بود.

در راستای آشنایی بیشتر مخاطبین با جریان فیلم‌سازی صامت در تاریخ سینما، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام تهران هرساله یک هفته قبل از برگزاری بخش رقابتی فیلم‌های ملی و بین‌الملل، اقدام به برگزاری هفته فیلم صامت با نمایش آثار درخشان صامت تاریخ سینما می‌کند.

در قالب این هفته فیلم که تمرکز اکران‌های آن روی آثار ویکتور شوستروم خواهد بود آثار کارگردانانی چون یاسوهیرو اوزو، فریتس لانگ، موریس اشتیلر، کارل تئودور درایر، رابرت وینه، کارل هاینتس مارتین نیز به نمایش درخواهد آمد.

از دیگر بخش‌های این هفته فیلم نمایش فیلم‌های کوتاه سینمای آوانگارد و تجربی در قالب دو سانس با عنوان «فیلم‌های آوانگارد آمریکایی از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۸۴» و «فیلم‌های آبسترکت و آوانگار» خواهد بود.

گفتنی است در این دو سانس فیلم‌های کوتاه تجربی و آوانگاردی چون «مردم آنامورفیک»، «رقص آنابل»، «ساختن و خراب کردن تئاتر ستاره»، «جک و ساقه لوبیا»، «خانه مغربی»، «درون متروی نیویورک»، «محکوم غیرممکن»، «جزیره کانی در شب»، «رویای یک دوست پنیری»، «دست دزد»، «معلق»، «جزیره ۲۴ دلاری»، «زندگی و مرگ» و «دست‌ها» در قالب مجموعه «فیلم‌های آوانگارد آمریکا» یکشنبه ۲۲ فروردین از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و «باله مکانیکی»، «آنتراکت»، «آنمیک سینما»، «اماک باکیا»، «سمفونی مورب»، «منهت»، «پل» و «باران» در قالب مجموعه «فیلم‌های ابسترکت و آوانگارد» دوشنبه ۲۳ فروردین از سال ۱۳ تا ۱۵ در محل سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درخواهد آمد.

لازم به ذکر است حضور برای عموم در موزه هنرهای معاصر به آدرس خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله، آزاد خواهد بود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2805