فیلم کوتاه «نگاه» با دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره AFI آمریکا به آکادمی اسکار معرفی شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، فرنوش صمدى برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره AFI آمریکا به عنوان نخستین فیلم‌ساز ایرانی براى دومین سال متوالى به آکادمى اسکار معرفى شد.

فرنوش صمدى که سال گذشته با فیلم کوتاه «سکوت» با کارگردانی مشترک علی عسگری به آکادمی اسکار معرفی شده بود و برای رقابت در اسکار ۲۰۱۸ شانس خواهد داشت امسال نیز با دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه سى و یکمین دوره جشنواره انسیتو فیلم آمریکا AFI برای کارگردانی فیلم کوتاه «نگاه» برای دومین سال متوالی به آکادمی اسکار معرفی شد و شانس رقابت در اسکار ۲۰۱۹ را خواهد داشت.

در متن بیانیه هیات داوران این جشنواره برای فیلم کوتاه «نگاه» آمده است: «هیچ عمل خوبی بدون مجازات نمی‌ماند! این جمله‌ای است که بعد از دیدن فیلم برنده جایزه بزرگ جشنواره امسال با تماشاگرانش میماند. فیلم‌ساز ابتدا شما را اغوا می‌کند و بعد مانند یک فیلم تریلر کلاسیک شما را تا آخرین لحظه نگاه می‌دارد. اما در اینجا صدای ضعیف موتور سیکلت جایگزین  موسیقی نمادین جان ویلیامز در فیلم «آرواره‌ها» میشود. همچنین در پس زمینه این فیلم نگاه ظریفی به طبقه اجتماعی و جنسیت وجود دارد.

سى و یکمین دوره جشنواره انسیتو فیلم آمریکا AFI از تاریخ ٩ تا ١۶ نوامبر برابر با ۱۸ تا ۲۵ آبان در آمریکا برگزار مى‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9281