فیدان: به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، واروژ کریم مسیحی، آیدا پناهنده، محمد آفریده، بهتاش صناعی‌ها، رامتین شهبازی، کاوه قهرمان و لقمان خالدی  به عنوان هیات داوران بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره اعلام شدند.

واروژ کریم مسیحی، کارگردان، فیلنامه نویس و تدوین‌گر سینما است که کارگردانی فیلم هایی چون: «فاخته»، «سمک عیار»، «پرده آخر» و «تردید» در کارنامه کاری او دیده می شود. همچنین کریم مسیحی در بسیاری از فیلم‌های بهرام بیضایی نیز دستیار کارگردان بوده است.

آیدا پناهنده، نویسنده و کارگردان است که ساخت فیلم‌های کوتاه «قوطی حلبی»، «بازار»، «رمولوس»، «انتگرال» و مستندهای «اتاق امن»، «خانه قمر خانم» و فیلم‌های بلندی چون «ناهید» و «اسرافیل» را در کارنامه کاری خود دارد.

محمد آفریده، فیلم‌سازی خود را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سینمای آزاد آغاز کرد. وی کارگردانی سریال‌های تلویزیونی «مهمانی خدا»، فیلم های کوتاه «پیقام»، «بچه‌های انقلاب»، «قهرمان کیه» و فیلم تلویزیونی «بادیه‌های شیر» را در کارنامه کاری خود دارد.

بهتاش صناعی‌ها، نویسنده و کارگردان است که آثاری چون «احتمال باران اسیدی» و «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» را در کارنامه کاری خود دارد.

رامتین شهبازی، پژوهشگر میان رشته‌ای سینما و تئاتر است که مقالات متعددی از در این زمینه ارائه کرده است. او همچنین تالیف کتاب‌های «جستاری در جامعه شناسی فیلم»، و مشارکت در تولید جمعی چندین عنوان کتاب را در کارنامه کاری خود دارد.

کاوه قهرمان، کارگردان، فیلمنامه نویس، تصویربردار، تدوین‌گر و صداگذار است که تاکنون ساخت بیش از  ۲۸ اثر کوتاه داستانی مستند، و تجربی را در کارنامه خود دارد.

لقمان خالدی، مستندساز و تدوینگر است که از جمله مستندهای او می‌توان به «و من مسافرم»، «مشترک مورد نظر»، «کمی بالاتر»، «نساء» و «فصل حرص» اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مسابقه سینمای ایران شامل دو بخش مسابقه و ویژه است که در این دوره، ۱۰۸ اثر از فیلم‌سازان ایرانی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=12822