فیدان: پانزده فیلم کوتاه ایرانی در بخش Iran Fest شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم Sedicicorto ایتالیا رقابت خواهند کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم Sedicicorto که امسال شانزدهمین دوره خود را در شهر Forli ایتالیا برگزار می‌کند در سال ۲۰۰۴ با هدف ارائه دیدگاه به نویسندگان جوان و دادن فرصتی برای دیدار و تبادل نظر بین متخصصان صنعت فیلم آغاز به‌کار کرده است. این جشنواره فیلم‌سازان را از سراسر جهان در بخش‌های فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند، … و بخش Iran Fest، به رقابت فرامی‌خواند.

گفتنی است محمد فهیمی و آرش عباسی نیز به عنوان داور در این رویداد حضور خواهند داشت.

اسامی فیلم‌های ایرانی راه‌یافته به این دوره از جشنواره  Sedicicorto ایتالیا عبارت‌اند از: «آزاده» به کارگردانی میرعباس خسروی‌نژاد، «تأخیر» به کارگردانی علی عسگری، «فیلمرغ» به کارگردانی مسعود سهیلی، «حلق‌آویز» به کارگردانی رقیه توکلی، «نقش» به کارگردانی فرنوش صمدی، «بعدی» به کارگردانی سعید صادقی سرارودی، «تاناکورا» به کارگردانی حامد پری‌زاده و سیدمیثم حسنی و امیررضا رشتی، «دریا موج‌موج می‌لرزد» به کارگردانی امیر غلامی، «تاریکی» به کارگردانی سعید جعفریان، «بالزی- داستان یک انقلاب» به کارگردانی سیدمحسن پورمحسنی شکیب، «خانه» به کارگردانی فرخنده ترابی، «آواز گنجشک» به کارگردانی فرزانه امیدوارنیا، «کلاف» به کارگردانی ملیحه غلام‌زاده، «سیم ششم» به کارگردانی غلامرضا عظیمی و «رویاها در اعماق» به کارگردانی رضا محمدی.

شانزدهمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم Sedicicorto ایتالیا ۴ تا ۱۳ اکتبر برابر با ۱۲ تا ۲۱ مهر برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=14490