فیلم کوتاه «خط صورتی» در دو جشنواره بین‌المللی

فیدان: فیلم کوتاه «خط صورتی» به کارگردانی نینا ضرابی در دو جشنواره بین‌المللی حضور خواهد داشت. بر همین اساس این فیلم کوتاه از تاریخ ۳ تا ۷ آوریل در سیزدهمین جشنواره IFEMA  سوئد و در بخش خارج از مسابقه چهاردهمین دوره جشنواره FIFOG از تاریخ ۲۹ آوریل تا ۵ می به نمایش درخواهد آمد.

«وقت نهار» و «خط صورتی» در جشنواره Tupelo آمریکا

فیلم‌های کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی و «خط صورتی» به کارگردانی نینا ضرابی در شازدهمین دوره جشنواره Tupelo آمریکا رقابت کردند.

این جشنواره از تاریخ ۴ تا ۶ آوریل در آمریکا برگزار شد.

پنج فیلم کوتاه ایرانی در لهستان

مستند کوتاه «همسایه‌های رودخانه» به کارگردانی کیوان فهیمی و فیلم‌های کوتاه «آلان» به کارگردانی مصطفی گندمکار، «امیرعلی» به کارگردانی شیوا قنبریان، «هدیه» به کارگردانی سحر ستوده و «ماه گفت» به کارگردانی علی رئیسی پنج فیلم کوتاه ایرانی هستند که در چهارمین دوره جشنواره Kinolub لهستان رقابت خواهند کرد.

این جشنواره که فیلم‌هایی برای کودکان و نوجوانان را به رقابت می‌گذارد در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه «ویانه» در جشنواره Cayenne آمریکا

فیلم کوتاه «ویانه» به کارگردانی نظیر میرزایی به دومین دورخ جشنواره Cayenne آمریکا راه یافت. این جشنواره که بر روی مسائل زنان تمرکز دارد از تاریخ ۵ تا ۷ آوریل در شهر نیویورک برگزار شد.

فیلم کوتاه «پیش از تاریکی» در دومین جشنواره Sukhum  به نمایش درآمد

فیلم کوتاه «پیش از تاریکی» به کارگردانی مصیب حنایی در دومین دوره جشنواره بین‌المللی Sukhum  گرجستان به نمایش درآمد.

این جشنواره از تاریخ ۴ تا ۸ آوریل برگزار شد.

یک جایزه و چهار حضور برای «سه برِ دو بر برابر»

فیلم کوتاه «سه برِ دو بر برابر» برنده جایزه بهترین تدوین از جشنواره Diamond ایتالیا شد. این فیلم که پیش از این در جشنواره ۱۲th Filmsaaz هند حضور یافته بود، پس از این در جشنواره‌های Mammoth Lakes کالیفرنیا، Rieti & Sabina ایتالیا و International Shorts استرالیا نیز حضور خواهد یافت.

«فراموشی» جایزه جشنواره Diamond را از آن خود کرد

جایزه بهترین فیلم دانشجویی جشنواره Diamond Film Awards به فیلم کوتاه «فراموشی» به کارگردانی فاطمه محمدی تعلق گرفت.

جشنواره Diamond Film امسال از ۲۱ می (۱۱ اردیبهشت) در باتیپالیای ایتالیا برگزار می‌شود؛ رویدادی که ماموریت خود را تقویت جایگاه فیلمسازان به وسیله معرفی و نمایش آثار آنان تعریف کرده است. آثار پذیرفته شده در این فستیوال برای کسب جایزه در شاخه‌های گوناگونی چون بهترین فیلم داستانی بلند، بهترین فیلم داستانی کوتاه، بهترین مستند، بهترین انیمیشن، بهترین سریال، بهترین موزیک‌ویدیو، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم، بهترین کارگردانی فیلم اول، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین فیلم دانشجویی به رقابت می‌پردازند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13596