فیلم کوتاه «مرد نمکی» به کارگردانی سید سجاد موسوی جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی کادر اول بوسنی و هرزگوین را به خود اختصاص داد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در سارایوو، در مراسم اختتامیه دهمین دوره این جشنواره بین‌المللی که ۲۱ آبان سال جاری در شهر سارایوو شرقی  برگزار شد این جایزه در غیاب کارگردان به نماینده رایزنی فرهنگی سفارت ایران اهدا شد.

فیلم کوتاه «مرد‌نمکی» که تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره‌های بین‌المللی در کشورهایی چون انگلیس، امریکا، لهستان، ارمنستان، امارات، بوسنی و… کسب کرده است داستان دکتر نابغه‌ای است که علی رغم دریافت جوایز مختلف از جشنواره‌ها  با دختر شش ساله‌اش در معدن نمک کار می کند.

در جشنواره بین‌المللی فیلم کادر اول که از ۱۶ تا ۲۱ آبان سال جاری برگزار شد ۵۱ فیلم از ۳۰ کشور در بخش مسابقه جشنواره شرکت داشت که فیلم کوتاه «مرد نمکی» به کارگردانی سید سجاد موسوی ضمن راه‌یابی به بخش پایانی توانست بهترین جایزه این جشنواره را از آن خود کند.

جشنواره بین المللی فیلم کادر اول برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ برگزار شد و هدف آن آموزش جوانان و تأکید بر تولید فیلم‌های داخلی است. بنا به گفته برگزارکنندگان، این جشنواره به عنوان پنجره‌ای برای جوانان کشور به روی دنیای فیلم و هنر جهان است.

حامی اصلی این جشنواره، وزارت علوم و فرهنگ جمهوری صربسکا است و وزارت امور مدنی کشور بوسنی و هرزگوین و شهرداری های سارایوو شرقی جدید و ایلیجای شرقی از دیگر حامیان آن هستند.

گفتنی است مراسم افتتاحیه این جشنواره یکشنبه گذشته با حضور مقامات جمهوری صربسکا از جمله تانیا جاکویچ معاون وزیر علوم و فرهنگ جمهوری صرپسکا، لیوبیشا چوسیچ شهردار منطقه سارایوو شرقی، میلیان دامیانویچ معاون شهرداری ایلیجای شرقی و همچنین رایزن فرهنگی ج ا ایران در بوسنی برگزار شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4875