فیدان: فیلم کوتاه «آلان» به کارگردانی مصطفی گندمکار، در ادامه حضورهای بینالمللی خود در هشتمین دوره جشنواره فیلمهای کردی برلین آلمان رقابت میکند.

این جشنواره از ۲۳ تا ۲۹ آگوست برابر با ۱ تا ۷ شهریور در شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد. در بخش فیلمهای کوتاه این جشنواره فیلمهایی از کشورهای فرانسه، یونان، سوئد، ترکیه، آلمان و عراق حضور خواهند داشت.

هدف این جشنواره که از سال ۲۰۰۲ شروع به فعالیت کرده است نمایش فیلمهای کردی از سراسر جهان و نشان دادن فرهنگ کردی و مسایل سیاسی مرتبط با کردهاست.

فیلم کوتاه «آلان» پیش از این جایزه بزرگ  پنجمین دوره جشنواره بینالمللی دهوک کردستان عراق، جایزه بزرگ از چهاردهمین دوره  جشنواره کنستانزر آلمان، جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره رد لاین کانادا، کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره رد لاین کانادا، جایزه بزرگ (بهترین فیلم ) از دهمین جشنواره ژیار، جایزه بهترین تدوین از دهمین جشنواره ژیار، دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره صلح پاکستان، حضور به عنوان تنها نماینده ایران در بخش مسابقه بینالملل سی و نهمین دوره جشنواره کلرمونت فرانسه، جشنواره سائوپائولو برزیل۲۰۱۷ و چندین جشنواره بین المللی دیگر را در کارنامه خود دارد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=12229