یک جایزه و دو تقدیر از فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره Sriganganagar

جایزه بهترین بازیگر جشنواره Sriganganagar  به یزدان کوکبی صبا برای بازی در فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» به کارگردانی آرین وزیر دفتری تعلق گرفت.

در این جشنواره همچنین از فیلم کوتاه «فروزان» به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد و فیلم سینمایی «پویا» به کارگردانی شهبار نوشیر از کشور آلمان تقدیر به عمل آمد.

جشنواره Sriganganagar با هدف تمرکز و توجه به فعالیت‌های هنرمندان محلی و بومی سرتاسرجهان از نوزدهم تا بیست‌وسوم ژانویه در هند برگزار شد.

حضور «ذبح» در جشنواره دانمارک

فیلم کوتاه «ذبح» به کارگردانی آکوزندکریمی و سامان حسین‌پور به‌عنوان یکی از ۱۰ فیلم منتخب جشنواره فکوس دانمارک انتخاب شد.

این فیلم درباره داستان زندگی خانواده‌ای است که برای گذراندن یک زمستان سخت ناچار به فروش و ذبح گاو خود می‌شوند اما پسر خانواده از این اتفاق خوشحال نیست و گاو را فراری می‌دهد.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فکوس دانمارک از ۲۸ فوریه تا ۳۱ مارس برگزار می‌شود.

حضور ۱۴ فیلم ایرانی در جشنواره هند

همچنین ۱۴ فیلم ایرانی در جشنواره Piggy Bank هند که فیلم‌های آماتور، حرفه‌ای و مستقل را به نمایش می‌گذارد پذیرفته شدند.

از این میان می‌توان به فیلم‌‌های کوتاه بالانس به کارگردانی برزان رستمی، آشنگ به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی، ۱۴+۲ روز به کارگردانی عرفان قاسم‌پور، شب تولد به کارگردانی امید شمس، آنسوی حصار به کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی، فروزان به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد، فراموشی به کارگردانی فاطمه محمدی، آواز دست‌ها به کارگردانی حمزه زارعی، گنبد جهان به کارگردانی محمود ناظری و در سیاهی شب به کارگردانی ابوالفضل تاجیک اشاره کرد.

گفتنی است که سومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Piggy Bank هند در روزهای دوم و سوم مارس برگزار می‎‌شود.

دو حضور تازه برای «زونا»

فیلم کوتاه «زونا» به کارگردانی طوفان نهان قدرتی در دو جشنواره بین‌المللی فالکن فیلم لندن و آی پی اس یونان حضور خواهد داشت.

داستان فیلم مردی را روایت می‌کند که به واسطه شکایت زنی مبنی بر رابطه منجر به بارداری به دادسرا برده می‌شود و همین امر پرده از راز بزرگی در زندگی وی برداشته و او را درگیر می‌کند.

جایزه «شاخدار» در هند

همچنین فیلم کوتاه شاخدار به کارگردانی «صالح کاشفی» در تازه ترین حضور خود در جشنواره Dhaka International Mobile Film Festival برنده جایزه بهترین فیلم شد.

این جشنواره که از سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرده است فیلم‌های خود را بر اساس شعار «نسل جدید، وسایل ارتباطی جدی و جامعه جدید» انتخاب می‌کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13286