اعضای هیأت انتخاب بخش «پویانمایی» مسابقه سینمای ایران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «امیر سحرخیز»، «فاطمه گودرزی» و «مهدی خرمیان» به‌عنوان اعضای هیأت انتخاب بخش پویانمایی جشنواره فیلم کوتاه امسال را بر عهده دارند.

بر اساس این گزارش؛ اسامی هیأت انتخاب بخش پویانمایی و بیوگرافی آن‌ها به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

مهدی خرمیان: متولد ۱۳۴۸ در یزد، لیسانس کارگردانی انیمیشن از دانشکده صداوسیما و کارشناس ارشد گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی ساخت بیش از سه هزار دقیقه انیمیشن عروسکی و خمیری برای تلویزیون، ساخت چندین فیلم کوتاه و تجربی، دریافت بیش از ۳۲ تندیس و جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد. مجموعه ۲۶ قسمتی انیمیشن «برکه دوستی» (خمیری)، مجموعه ۲۶ قسمتی انیمیشن «سامی و دوستان»، انیمیشن «افسانه شکفتن» و … از سوابق کارگردانی خرمیان است.

امیر سحرخیز: انیماتور، طراح جلوه‌های بصری، نویسنده، کارگردان و مدرس انیمیشن است. وی برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری جشنواره فیلم فجر و پروانه زرین بهترین دستاورد هنری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در سال ۱۳۹۰، تندیس بهترین جلوه‌های بصری جشن سینمای ایران در سال ۱۳۸۷، برنده جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال ۱۳۸۶ و جشنواره‌های دیگر است. همچنین عضویت در هیات داوران چهار دوره جشن انیمیشن سینمای ایران، هیات داوران جشن بزرگ سینمای ایران، هیات انتخاب هشتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تهران، هیات داوران اولین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، هیات داوران جشنواره رسانه‌های دیجیتال و… از سوابق این کارگردان است.

فاطمه گودرزی: متولد ۱۳۵۳ در تهران، فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است. وی فعالیت انیمیشن را با همکاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و چندین عنوان فیلم کوتاه و بازی رایانه‌ای در کارنامه خود دارد که علاوه بر شرکت در فستیوال‌های معتبر بین‌المللی موفق به کسب جوایز متعددی نیز شده است. فیلم «روباهی که به دنبال صدا رفت» از آخرین ساخته‌های وی سابقه حضور در شصت و سومین دوره فستیوال برلین را دارد.

گفتنی است، از مجموع ۱۳۱ فیلم راه‌یافته به بخش ملی، ۴۰ اثر به بخش داستانی راه پیدا کرده‌اند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1473