فیلم کوتاه «سرمه» به کارگردانى آزاده قچاق جایزه سوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللى «ازمیر» کشور ترکیه را دریافت کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، این جشنواره در چهار بخش مستند، داستانی، انیمیشن و تجربی از ۱۷ تا ۲۲ نوامبر برابر با ۲۶ آبان تا ۱ آذر در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد. گفتنی است در این دوره جشنواره ۵۹۱ فیلم کوتاه از ۸۵ کشور جهان متقاضی حضور در این جشنواره بودند که درنهایت ۱۰ فیلم کوتاه در بخش بین‌الملل و ۲۶ فیلم کوتاه در بخش ملی این جشنواره حضور داشتند. علاوه بر فیلم کوتاه «کوزمک» به کارگردانی علیرضا سلمانپور و یونس طراحی که پیش از این خبر موفقیت آن در این جشنواره در فیدان منتشر شده بود. جایزه سوم بهترین فیلم داستانی این جشنواره نیز به آزاده قچاق کارگردان فیلم کوتاه «سرمه» اهدا شد.

فیلم کوتاه «سرمه» روز پنجشنبه ۲۸ آبان ماه در سالن نمایش مرکز فرهنگی فرانسیس روی پرده رفت و با آثاری از کشورهای لهستان، فرانسه، آلمان، روسیه، هلند و چین رقابت کرد.

این فیلم کوتاه ایرانی پیش از حضور در جشنواره بین‌المللى فیلم کوتاه «ازمیر» در هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم «اکسگراند» در شهر ویزبادان آلمان نیز نمایش داده شده بود.

معصومه قاسمی پور، پوریا رحیمی سام و حسن ولی خانی از بازیگران فیلم کوتاه «سرمه» هستند و مرتضی قیدی فیلمبرداری، بنیامین قچاق تدوین، شاهین پور داداشی صدابرداری، سامان شهامت صداگذاری و سید جلال موسوی طراحی گریم فیلم کوتاه «سرمه» را به عهده داشته اند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1914