پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل «خورشید» ۲۲ تا ۲۵ دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط پنجمین جشنواره، جشنواره فیلم کوتاه مستقل «خورشید»  از ۲۲ تا ۲۵ دی‌ماه سال جاری به دبیری مهدی یارمحمدی در مجموعه پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری در تهران برگزار می‌شود.

پنجمین دوره این جشنواره در بخش‌های مسابقه فیلم‌های مستقل تجربی (مستند، داستانی، تجربی، انیمیشن) و مسابقه فیلم‌نامه تجربی برگزار می‌شود. از دیگر بخش‌های این جشنواره می‌توان به مروری بر آثار شاخص سینمای مستقل تجربی جهان، چشم‌انداز سینمای مستند تجربی فرانسه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی، نمایشگاه پوستر و پرسکیت فیلم و نمایشگاه گنجینه آثار اهدایی هنرمندان، اشاره کرد.

همچنین این جشنواره باهدف ارتقای سطح دانش و آگاهی فیلم‌سازان فیلم کوتاه و مستند ایرانی بر اساس استانداردهای روز جامعه بین‌المللی و با تمرکز بر سینمای مستقل و تجربی، هم‌زمان با برگزاری جشنواره در دی‌ماه سال جاری، ۷ کارگاه تخصصی آموزشی شامل: ۲ آتلیه و ۵ مستر کلاس با حضور اساتید دانشگاه‌های پاریس (سوربن) برگزار می‌کند.

آتلیه خلاقیت در هنر سینما و ویدئو در سه جلسه ۲ ساعته با حضور شارلون هوبر برگزار می‌شود، ظرفیت این آتلیه بسیار محدود است و قابل استفاده برای هنرمندان سینما، پرفورمنس، عکاسی، نقاشی، مجسمه‌سازی، ویدئو آرت است. این آتلیه عملی بوده و شرکت‌کننده باید در مدت برگزاری آن پروژه‌ای را به انجام رساند. هزینه ثبت‌نام این آتلیه دویست هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به شرکت‌کنندگان در این آتلیه گواهی شرکت با لوگو دانشگاه پاریس (سوربن) ۸ و ۱۰ و با امضای جشنواره «خورشید»، انجمن همقدم فرانسه، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری و استاد دوره اعطا می‌شود.

آتلیه قلم «دوربین و سفر درونی» در دو جلسه ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه با حضور فلیپ کاستلینک برگزار می‌شود، ظرفیت این آتلیه عملی بسیار محدود است و قابل استفاده برای هنرمندان سینما، ویدئو و در بازه سنی ۲۰ الی ۳۰ سال است. هزینه ثبت‌نام در این آتلیه ۱۵۰ هزار تومان است، همچنین به شرکت‌کنندگان در این آتلیه گواهی شرکت با لوگو دانشگاه پاریس (سوربن) ۸ و ۱۰ و با امضای جشنواره «خورشید»، انجمن همقدم  فرانسه، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری و استاد دوره اعطا می‌شود.

مستر کلاس سینمای مستقل و سناریو با ساختاری باز در ۳ ساعت با حضور فلیپ کاستلنیک برگزار می‌شود. شرکت در این مستر کلاس برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است. هزینه ثبت‌نام در این مستر کلاس یک‌صد هزار تومان است. (شرکت در این مستر کلاس برای فیلم‌سازان راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره «خورشید» رایگان است.) به شرکت‌کنندگان در این مستر کلاس گواهی شرکت با لوگو دانشگاه پاریس (سوربن) ۸ و ۱۰ و با امضای جشنواره «خورشید»، انجمن همقدم  فرانسه، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری و استاد دوره اعطا می‌شود.

مستر کلاس تئوری عدم قطعیت و سینما از دیگر کارگاه‌های این دوره از جشنواره است که با حضور ژان میشل روو برگزار می‌شود، شرکت در این مستر کلاس برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است. هزینه ثبت‌نام این کلاس یک‌صد هزار تومان است. (شرکت در این مستر کلاس برای فیلم‌سازان راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید رایگان است). به شرکت‌کنندگان در این مستر کلاس گواهی شرکت با لوگو دانشگاه پاریس (سوربن) ۸ و ۱۰ و با امضای جشنواره خورشید، انجمن همقدم  فرانسه، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری و استاد دوره اعطا می‌شود.

مستر کلاس ویدئو آرت و سینمای تجربی با حضور مائل لوم برگزار می‌شود، شرکت در این مستر کلاس برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است. هزینه ثبت‌نام در این کلاس یک‌صد هزار تومان است. (شرکت در این مستر کلاس برای فیلم‌سازان راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید رایگان است). به شرکت‌کنندگان در این مستر کلاس گواهی شرکت با لوگو دانشگاه پاریس (سوربن) ۸ و ۱۰ و با امضای جشنواره خورشید، انجمن همقدم  فرانسه، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری و استاد دوره اعطا خواهد شد.

مستر کلاس انسان‌شناسی و سینمای تجربی با حضور لورنت ون لانکر برگزار می‌شود، شرکت در این مستر کلاس برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است. هزینه ثبت‌نام در این مستر کلاس یک‌صد هزار تومان است (شرکت در این مستر کلاس برای فیلم‌سازان راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید رایگان است.) به شرکت‌کنندگان در این مستر کلاس گواهی شرکت با لوگو دانشگاه پاریس (سوربن) ۸ و ۱۰ و با امضای جشنواره خورشید، انجمن همقدم  فرانسه، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری و استاد دوره اعطا می‌شود.

مستر کلاس از حلقه فیلم تا دیجیتال با حضور استیون مارتین هفتمین مستر کلاس جشنواره فیلم خورشید است، شرکت در این مستر کلاس برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است. هزینه ثبت‌نام هفتاد هزار تومان در نظر گرفته شده است. (شرکت در این مستر کلاس برای فیلم‌سازان راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید رایگان است) به شرکت‌کنندگان در این مستر کلاس گواهی شرکت با لوگو دانشگاه پاریس (سوربن) ۸ و ۱۰ و با امضای جشنواره خورشید، انجمن همقدم فرانسه، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری و استاد دوره اعطا خواهد شد.

زمان برگزاری کارگاه‌ها ۲۲ الی ۲۵ دی‌ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین جنوبی و چهارراه ولیعصر، نبش خیابان شهید مظفر جنوبی، شماره ۱۱۷۶ برگزار می‌شود.

پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل «خورشید» به‌عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربی در کشور به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی، دی‌ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری در تهران برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1952