شب گذشته با برگزاری هشتاد و هشتیم مراسم اسکار سه فیلم کوتاه برتر این دوره نیز معرفی شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در بخش مستند کوتاه، «دختری در رودخانه: بهای بخشش» به کارگردانی شرمین عبید چنائی محصول مشترک پاکستان و آمریکا که داستان زندگی صبا دختری که قربانی قتل‌ها ناموسی شده و به‌صورت معجزه آسانی نجات‌یافته است را روایت می‌کند، جایزه اسکار این بخش را کسب کرد.

شرمین عبید چنائی در سال ۲۰۱۲ برای مستند کوتاه «نجات دادن صورت» اسکار همین بخش را به دست آورده بود.

در بخش انیمیشن کوتاه، «داستان خرس» به کارگردانی گابریل اوسوریو وارگاس محصول کشور شیلی که داستان آن بر اساس حادثه واقعی از دوران کودتای خونین شیلی نوشته است اسکار این بخش را کسب کرد.

«داستان خرس» پیش‌ازاین جایزه بهترین انیمیشن پالم اسپرینگز و جایزه تماشاگران جشنواره‌های فلوریدا، زاگرب و واشنگتن را به دست آورده بود.

در بخش اسکار فیلم کوتاه داستانی نیز، «لکنت» به کارگردانی بنجامین کلری محصول انگلستان بعد از کسب جوایزی چون جایزه بهترین فیلم جشنواره آئستتیکا، جایزه ویژه داوران جشنواره ساوانا، جایزه بهترین فیلم خارجی لس‌آنجلس اسکار بهترین فیلم کوتاه داستانی هشتاد و هشتمین جوایز آکادمی اسکار را کسب کرد.

برای معرفی کامل نامزدهای اسکار امسال در سه بخش فیلم کوتاه مستند، انیمیشن و داستانی می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

معرفی فیلم‌های کوتاه نامزد اسکار ۲۰۱۵، بخش مستند

معرفی فیلم‌های کوتاه نامزد اسکار ۲۰۱۵، بخش انیمیشن

معرفی فیلم‌های کوتاه نامزد اسکار ۲۰۱۵، بخش داستانی

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2537