فیلم کوتاه «مرد نمکی» از ایران به‌عنوان برترین اثر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه نهج در کربلا برگزیده شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج» شب گذشته ۱۷ فروردین با معرفی نفرات برگزیده به کار خود خاتمه داد.

در مراسم پایانی که به همت شبکه تلویزیونی کربلا و تحت اشراف عتبه مقدس حسینی (ع) برگزار شد، فیلم کوتاه «مرد نمکی» به کارگردانی سید سجاد موسوی جایزه نخست این جشنواره شامل لوح تقدیر و شمش یک‌صد گرمی طلای ۲۱ عیار را دریافت کرد.  

این فیلم کوتاه داستان فیلم‌سازی به نام دکتر سعید آرام است که دچار افسردگی شده و پس از تغییر رویه در زندگی، به همراه دختربچه‌اش در یک معدن نمک روزگار می‌گذراند. یک روز بسته‌ای برای او می‌آورند که حاوی تندیس جایزه اسکار است…

موسوی که متولد زنجان و ۲۶ ساله است، پس از دریافت جایزه خود گفت: مرد نمکی قبل از این جایزه، حدود ۳۰ جایزه جهانی گرفته و بعد ازاینجا نیز ان‌شاءالله برای دریافت جایزه یونیکا به لندن و سپس به جشنواره زاید بن نهیان ابوظبی می‌روم، ولی باید بگویم این نخستین بار است که به کربلا می‌آیم و وقتی دیدم دعوت‌نامه از خود آستان امام حسین (ع) ارسال شده، همان موقع جایزه‌ام را گرفتم. این مهم‌ترین جایزه عمر من است.

«أم امیره» از مصر ساخته ناجی اسماعیل جایزه دوم را دریافت کرد و فیلم «صقور فی سماء الکنانه» (عقاب‌ها در آسمان مصر) ساخته حسام عباس الربیعی از عراق نیز حائز رتبه سوم شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2787