هیات داوران بخش فیلم سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال معرفی شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه نهال، بهرام توکلی، محمدرضا اصلانی، هومن سیدی، شهاب اسفندیاری، بهرام دهقانی، محمود کلاری و آیدا پناهنده به‌عنوان اعضای هیئت‌داوران بخش فیلم کوتاه نهال ۱۳ معرفی شدند.

بهرام توکلی، از طراحان و کارگردانان پیشرو ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلم‌نامه‌نویسی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه شروع کرد. از سایر فعالیت‌های او می‌توان به طراحی پوستر اشاره کرد. از لیست افتخارات وی می‌توان به حضور در چندین جشنواره بین‌المللی و همچنین بیش از ۱۰ جایزه مختلف ازجمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم معناگرا برای فیلم پابرهنه در بهشت از بیست و هفتمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم فجر و برندهٔ بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی برای فیلم اینجا بدون من از پانزدهمین دورهٔ جشن خانه سینما اشاره کرد.

محمدرضا اصلانی، نویسنده، شاعر، کارگردان و مستندساز ایرانی است.

محمدرضا اصلانی متولد سال ۱۳۲۲ در رشت و فارغ‌التحصیل هنر و نقاشی از دانشکدهٔ هنرهای تزئینی است. وی دورهٔ آموزش فیلم‌سازی را در وزارت فرهنگ و هنر گذرانده است. باغ سنگی فیلمی  با فیلم‌نامه‌ای از محمدرضا اصلانی و پرویز کیمیایی در سال ۱۳۵۵ جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را به دست آورد.

هومن سیدی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایرانی است. اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۸۹ با نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش آثار ویدئویی) جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد. هومن سیدی برای کارگردانی فیلم‌های آفریقا و سیزده و اعترافات ذهن خطرناک من و خشم و هیاهو جوایز متعددی از جشنواره‌های فجر و ورشوی لهستان و پوسان کره جنوبی و شانگهای چین و جشنواره فیلم شهر دریافت کرده است.

دکتر شهاب اسفندیاری، شهاب اسفندیاری، متولد ۱۳۵۶، استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر، مستندساز و پژوهشگر در حوزه مطالعات فرهنگی است. وی دکترای خود را در رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» از گروه  مطالعات فرهنگی دانشگاه ناتینگهام اخذ کرد.  مجموعه «جهانشهری‌ها» به کارگردانی وی سال گذشته از تلویزیون پخش شد و سری جدید آن نیز در حال تدوین است.

بهرام دهقان،  تدوینگر سینما، فارغ‌التحصیل رشته تدوین از دانشگاه کالیفرنیا در لس انجلس آمریکا بوده است. او تاکنون بیش از ۷۰ تدوین فیلم سینمایی، ۹ مورد دستیاری کارگردانی، یک مورد صداگذاری، دو مورد میکس فیلم، یک مورد ساخت آنونس و یک مورد مشاوره فیلم‌نامه را در کارنامه خود دارد.

محمود کلاری، عکاس، مدیر فیلم‌برداری و کارگردان ایرانی است. او دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی را در نیویورک گذرانده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده است. او اولین نمایشگاه عکس خود را با عنوان حکایت تنهایی آدم در سال ۱۳۵۵ در تهران برگزار کرد.

کلاری در سال ۱۳۵۹ یکی از ۱۵ عکاس برتر سال توسط مجله تایم شناخته شد و عکس‌های او در مجلات فرانسوی، آلمانی و آمریکایی چاپ شده است. کلاری به ایران بازگشت و از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ به‌عنوان دبیر واحد عکاسی تلویزیون ملی فعالیت کرد او به‌عنوان استاد مهمان در دانشگاه تهران عکاسی خبری تدریس می‌کرد. او فعالیت حرفه‌ای سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۳ با فیلم‌برداری فیلم جاده‌های سرد آغاز کرد. تاکنون دو فیلم در تاریخ سینمای ایران به اسکار راه‌یافته است (بچه‌های آسمان اثر مجید مجیدی و جدایی نادر از سیمین اثر اصغر فرهادی) که محمود کلاری مدیر فیلم‌برداری‌اش بوده است.

آیدا پناهنده، دارای مدرک کارشناسی در رشته فیلم‌برداری و کارشناسی ارشد در رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی چندین فیلم کوتاه داستانی، مستند، ویدیویی و تله‌فیلم را در کارنامه دارد. ناهید اولین ساخته بلند سینمایی او به شمار می‌رود.

در اردیبهشت ۱۳۹۴، ناهید اولین فیلم بلند سینمایی پناهنده در بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین جشنواره کن به نمایش درآمد. و این فیلم در جشنواره کن و در بخش نوعی نگاه برنده جایزه آینده نویدبخش شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3269