مستند کوتاه «با خدا می‌رقصم» به کارگردانی هوشنگ میرزایی به بخش نمایش‌های ویژه نهمین جشنواره فیلم مستند و کوتاه کرالا هند راه پیدا کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، این جشنواره توسط آکادمی علوم و هنر سینمایی کشور هند برگزار می‌شود و یکی از زیرمجموعه‌های جشنواره بزرگ و معتبر کرالا هند است. بخش فیلم‌های کوتاه و مستند این جشنواره که از ۹ سال پیش تفکیک و به‌صورت مجزا برگزار می‌گردد مستندهای کوتاه و بلند و همچنین فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن را به نمایش می‌گذارد. بخش رقابتی این جشنواره تنها به تولیدات کشور هند اختصاص دارد و همه فیلم‌های خارجی در سایر بخش‌ها همچون بخش ویژه و خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آیند. جشنواره کرالا هند از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم کشور هند است که با حمایت دولت برگزار می‌شود و همه‌ساله سینمای ایران در آن حضور چشمگیری دارد.

جشنواره کرالا در شهر کرالا هند و در تاریخ ۱۰ تا ۱۵ ژوئن برابر با ۲۱ تا ۲۶ خردادماه برگزار خواهد شد. مرور فیلم‌های کوتاه برتر جشنواره اوبرهاوزن آلمان از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

 فیلم باخدا می‌رقصم پیش‌ازاین نیز جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران دهمین جشنواره مستند میرادس داک اسپانیا، جایزه بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره بین‌المللی یاهورینا بوسنی و هرزگوین، جایزه بهترین فیلم مستند سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و مستند صربستان، جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه بالای ۳۰ دقیقه جشنواره کلگری کانادا را به خود اختصاص داده است.

این مستند روایتگر زندگی پیرمرد نابینای پاوه‌ای است که نمی‌بیند اما خیاطی می‌کند و از راه خیاطی امرارمعاش می‌کند. او باوجوداینکه نمی‌بیند سوزن نخ می‌کند و پارچه را برش می‌دهد و از راه درآمد خیاطی توانسته که یک باغ زیبا بخرد و در باغ برای خوشحالی همسرش می‌رقصد و با امید و روحیه طنزی که دارد بر ناتوانی جسمی‌اش غلبه می‌کند.

عوامل مستند باخدا می‌رقصم عبارت‌اند از: نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: هوشنگ میرزایی، فیلم‌بردار: مجید قربانی فر، تصحیح رنگ: رضا تیموری، مترجم معصومه جهان‌بین، صدابردار: جعفر خوشخو، تدوین: هوشنگ میرزایی، صداگذار: آرش اسحاقی، زیرنویس: رضا تاری وردی.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3330