نهمین جلسه «کوتاه بینی» با نمایش شش فیلم کوتاه و تقدیر از بهنام بهزادی برگزار شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در نهمین جلسه «کوتاه بینی» که روز شنبه ۱۱ دی ماه در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی برگزار شد، فیلم‌های کوتاه «تناوب» به کارگردانی علی خوشدونی، «خرس» به کارگردانی سمیرا نوروز ناصری، «راویولی» به کارگردانی حسین شاعری، «دیدن» به کارگردانی سهیل امیر شریفی، «تنهایی نازی» به کارگردانی ایمان فراهانی و «فردا صبح» به کارگردانی محمد نجاریان به نمایش درآمدند.

در این جلسه همچنین از بهنام بهزادی کارگردان فیلم‌هایی چون «تنها دوبار زندگی می‌کنیم»، «قاعده تصادف» و «وارونگی» تقدیر شد.

بهزادی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ فیلم کوتاه و مستند کارگردانی کرده است یکی از مهم‌ترین عوامل تقویت هویت مستقل فیلم کوتاه در سال‌های اخیر را به وجود آمدن امکان نمایش فیلم‌های کوتاه در جلساتی اینچنینی بیان کرد. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این مسئله که به دلیل نبود امکان نمایش و همینطور سختی نمایش فیلم‌های کوتاه در سال‌های گذشته به دلیل آنالوگ بودن فرایند نمایش عنوان کرد: به همین دلیل بخش مهمی از فیلم‌های کوتاهی که من ساخته‌ام به منظور تمرین سینما و برای رسیدن به سینمای بلند بود. اما امروز با راحت شدن امکان نمایش فیلم‌ها، بالا رفتن انگیزه فیلم‌سازان برای نمایش آثار و دریافت بازخورد مخاطبان و همچنین تشکیل جلسات نمایش فیلم هویت فیلم کوتاه به عنوان یک مدیوم مستقل و موثر تقویت شده است. این مسئله را همچنین در بالا رفتن کیفیت فیلم‌های کوتاه و همینطور افزایش خلاقیت و جسارت فیلم‌سازان جوان شاهدیم.

در ادامه این جلسه نمایش نشست گفتگو فیلم‌سازان و مخاطبان حاضر برگزار شد.

جلسات نمایش «مروری بر آثار فیلم‌سازان جوان ایرانی، کوتاه بینی» با همکاری خانه موزه استاد عزت الله انتظامی و استودیو پایان خوش برگزار می‌شود. دهمین برنامه نمایش «مروری بر آثار فیلم‌سازان جوان ایرانی، کوتاه بینی» روز شنبه ۹ بهمن ماه ساعت ۱۷ در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی به آدرس قیطریه، بلوار اندرزگو، (شرق به غرب)، رو به روی بلوار کاوه، کوچه احمدی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5241