دو فیلم کوتاه ایرانی در بخش مسابقه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی پالم اسپرینگز رقابت می‌کنند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، فیلم‌های کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی و «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری دو فیلم کوتاه ایرانی هستند که در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی پالم اسپرینگز به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است فیلم کوتاه «وقت نهار» پیش از این با حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره کن نامزد دریافت نخل طلا بود و در دومین حضور بین‌المللی خود به همراه «روتوش» در این جشنواره حضور خواهد داشت.

همچنین فیلم کوتاه «روتوش» نیز که پیش از این با دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره ترایبکا و بهترین فیلم کوتاه جشنواره کراکوف دو بار پیاپی به آکادمی اسکار معرفی شده است و در صورت کسب جایزه در این جشنواره نیز این موفقیت را تکرار خواهد کرد.

جشنواره پالم اسپرینگز که به اختصار شورت فست هم نامیده می‌شود همه ساله در شهر پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیا برگزار و بزرگترین جشنواره ویژه فیلم‌های کوتاه در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز، مقدمه‌ای برای حضور در جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) است و این جشنواره در طول حیات ۲۳ ساله خود، ۹۷ فیلم کوتاه اکران کرده که همگی بعدها، نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌اند.

بیست و سومین جشنواره بین‌اللمللی پالم اسپرینگز، ۲۰ تا ۲۶ ژوئن برابر با ۳۰ خرداد تا ۵ تیر در شهر پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6985