فیلم کوتاه «شب تولد» به کارگردانی امید شمس نماینده ایران در چهلمین دوره جشنواره کلرمون فران شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، فیلم کوتاه «شب تولد» به کارگردانی امید شمس و محصول مدرسه ملی سینمای ایران نماینده ایران در مهم‌ترین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه در جهان شد. کلرمون فران همچنین به عنوان بزرگ‌ترین بازار فیلم کوتاه نیز شناخته می‌شود. گفتنی است سالانه بیش از ۷ هزار فیلم کوتاه برای حضور در کلرمون از سراسر دنیا اقدام می‌کنند و این جشنواره در هر دوره بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب دارد. در این دوره از جشنواره هیات انتخاب از میان ۸۶۹۶ فیلم ارسالی ۷۵ فیلم را برای بخش رقابتی جشنواره انتخاب کرده‌اند.

امید شمس که پیش از «شب تولد» کارگردانی فیلم کوتاه «گذر» را به همراه پوریا پیشوایی در کارنامه دارد پیش از این با «شب تولد» موفق به حضور در جشنواره فیلم کوتاه میامی، جشنواره فیلم‌های مستقل اوهایو و جشنواره چشم سوم هند شده است این فیلم کوتاه همچنین جایزه بهترین فیلم‌نامه فیلم کوتاه از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم ده را در کارنامه خود دارد.

دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: امید شمس، بازیگران: نادر فلاح و بابک بهشاد، مدیر فیلم‌برداری: پوریا پیشوایی، تدوین: محمد نجاریان، طراحی و ترکیب صدا: محمد مهدی جواهری زاده، صدابردار: مسیح حدپور سراج، طراح گریم: بابک کشن فلاح، طراح صحنه و لباس: محمد عسگری، اصلاح رنگ ونور: حسین خوشبین، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: حسین چاووشی و پویان تیزکار، مشاور و برنامه‌ریز: امیر پویان باشتی، سرپرست گروه کارگردانی: علیرضا قاسمی، طراحی پوستر: آرمین رنگانی، عکاس: امیر پیشوایی و امیر علی نقی زاده، مدیر تولید: داود ماسوله، جانشین تهیه: مهدی سقطچی، تهیه کننده: مدرسه ملی سینمای ایران.

چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون فران از تاریخ ۲ تا ۱۰ فوریه برابر با ۱۳ تا ۲۱ بهمن ماه در فرانسه برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9580