انیمیشن‌های کوتاه «یال و کوپال» و «Third Script» در جشنواره انیمیشن اتاوا رقابت می‌کنند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، جشنواره انیمیشن اتاوا به تازگی فیلم‌های منتخب این دوره  خود را اعلام کرده است و انیمیشن‌های کوتاه «یال و کوپال» به کارگردانی شیوا صادق اسدی در بخش  پانورامای بین‌الملل و «Third Script» به کارگردانی محمد جواد خواجوی، محصول مشترک ایران و سنگاپور نیز در بخش پانورامای دانشجویی جشنواره اکران خواهد شد.

جشنواره اتاوا امسال از میان ۱۹۹۲ فیلم از هشتاد و پنج کشور جهان، در مجموع ۱۰۵ فیلم کوتاه را انتخاب کرده است که در این میان ۴۲ فیلم در بخش مسابقه و ۱۳ فیلم در بخش پانورامای بین الملل اکران می‌شوند. همچنین بخش دانشجویی، بخش پانورامای ملی و بخش فیلم‌های سفارشی از دیگر بخش‌های این جشنواره هستند.

امسال  دو کارگردان بسیار شناخته شده مقیم کانادا نیز با آثار جدید خود در این جشنواره حضور دارند. کریس لاویس، کارگردان فیلم تحسین شده «مادام توتلی پوتلی»، امسال با دو فیلم در بخش فیلم‌های سفارشی جشنواره و کریس لندرت، کارگردان برنده جایزی اسکار نیز با فیلم جدید خود «Naked Island Be Cool» از تولیدات موسسه ی فیلم ملی کانادا در بخش پانورامای ملی این دوره از جشنواره حضور دارند.

جشنواره انیمیشن اتاوا ۲۰ تا ۲۴ سپتامبر برابر با ۲۹ شهریور تا ۲ مهر برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=7543