فیدان: جشنواره فیلم کوتاه موج کیش محفلی برای رفاقت است و بعد رقابت. ابراهیم حصاری دبیر سومین جشنواره فیلم موج کیش با اعلام این مطلب افزود: جزیره‌ی کیش این قابلیت را دارد که به کانون توجه اهالی فرهنگ و هنرکشور تبدیل شود و رویدادهای فرهنگی و هنری اخیر، دلیلی بر این ادعا است.

حصاری سومین جشنواره فیلم موج کیش را جشنواره ای متفاوت و با ویژگی های جدید دانست و در ادامه‌ی صحبت‌های خود اذعان داشت: یکی ازرویدادهای ویژه‌ی این جشنواره، بخش “فیلمنامه‌” آن است که برای اولین بار برگزار خواهد شد. وی افزود معتقدم ارتقای سینمای کوتاه در گروی حمایت و نگاه ویژهبه بخش فیلمنامه است. دریا و بیکرانگی‌اش از دیرباز دستمایه‌ی آثار فاخر هنری بسیاریبوده است و هر اثر که به گونه ای مستقیم و یا استعاری به این موضوع اشاره داشته باشد، امکان رقابت در دو بخش فیلمنامه و فیلم را خواهد داشت. حصاری همچنین”سفر” را یکی از موضوعات مهم این دوره از جشنواره اعلام کرد و گفت: سفر،مهاجرت، جابجایی، جنبش و پویایی خاصیت زندگی است و از تولد تا مرگ یکی از مهمترین رویدادهای زندگی بشری است.

وی همچنین از ایجاد بخش جدیدی با نام “چشمانداز فیلمسازان کیش” خبر داد و گفت : فیلمسازان جزیره‌ی کیش این امکان رادارند تا علاوه بر بخش اصلی، در بخش ویژه ای با عنوان “چشم انداز فیلمسازان کیش”شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند. دبیر جشنواره موج کیش افزود: مسلما نگاه ویژه ای به فیلمسازان خطه‌ی جنوب خواهیم داشت و حضور گسترده‌ی این هنرمندان یکی ازدغدغه‌های اصلی ما می‌باشد. استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری فیلمسازان و فعالان فیلم کوتاه در روند اجرایی جشنواره از اولویت‌های اصلی برگزار کنندگان ایندوره از جشنواره می‌باشد.

گفتنی است سومین دوره‌ جشنواره ملی فیلم کوتاهموج کیش، ۱۰ تا ۱۲ اسفند سال جاری در دو بخش فیلم و فیلمنامه‌ کوتاه به دبیری ابراهیم حصاری و در جزیره‌ کیش برگزار خواهد شد. علاقمندان برای شرکت در سومین جشنواره‌ فیلم موج تا ۱۵ دی‌ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق وب‌سایت رسمی جشنواره www.mowj.kish.ir به ثبت رسانده و به آدرس دبیرخانه‌ جشنواره (کیش، خیابان سنایی، مقابل مسجد امیر (ع)، ساختمان بساک، طبقه دوم، دبیرخانه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاهموج کیش، کدپستی: ۷۹۴۱۷۷۳۸۹۹) ارسال نمایند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=12987