فیلم‌های کوتاه برگزیده بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۶ معرفی شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، هیئت‌داوران بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۶  متشکل از میشل کی، جینا وُن و ایمی نیکولسون اسامی برگزیدگان این دوره جشنواره را به شرح زیر اعلام کردند.

جایزه بزرگ هیئت‌داوران فیلم کوتاه اهدا شد به: فیلم کوتاه «جاده رعدوبرق» به کارگردانی جیم کامینگز محصول ایالات‌متحده امریکا. خلاصه داستان: افسر آرنود مادرش را دوست دارد.

جایزه هیئت‌داوران فیلم کوتاه در بخش داستانی ملی (امریکایی) اهدا شد به: فیلم کوتاه «روش» به کارگردانی کالوین لی ریدر. خلاصه داستان: مردی دستگیرشده و مجبور به تحمل یک آزمایش عجیب‌وغریب می‌شود.

جایزه هیئت‌داوران فیلم کوتاه در بخش داستانی بین‌الملل اهدا شد به : فیلم کوتاه «مامان(ها)» به کارگردانی مایمونا دوکوغه محصول فرانسه. خلاصه داستان: زندگی برای آیدای هشت‌ساله وقتی پدرش با یک زن سنگالی جوان به نام راما برمی‌گردد و او را به‌عنوان همسر دومش معرفی می‌کند، مختل می‌شود. آیدا که به زجر کشیدن خود و مادرش حساس است، تصمیم می‌گیرد تا از این وضعیت جدید خلاص شود.

جایزه هیئت‌داوران فیلم کوتاه در بخش غیرداستانی اهدا شد به: فیلم کوتاه «بیکن (گوشت دودی) و خشم خدا» به کارگردانی سول فریدمن محصول کانادا. خلاصه داستان: یک زن ۹۰ ساله یهودی تجربیات زندگی‌اش را منعکس می‌کند درعین‌حالی که برای اولین بار در تلاش برای پختن بیکن است.

جایزه هیئت‌داوران فیلم کوتاه در بخش انیمیشن اهدا شد به: انیمیشن کوتاه «ادموند» به کارگردانی نینا گانتز محصول بریتانیا. خلاصه داستان: انگیزه ادموند به عشق و نزدیک شدن به دیگران شاید بیش‌ازحد زیاد است. وقتی او در کنار یک دریاچه می‌ایستد و به به منشا خواسته‌هایش در لحظات تعیین‌کننده‌ روابطش فکر می‌کند.

جایزه ویژه هیئت‌داوران فیلم کوتاه برای ایفای نقش برجسته اهدا شد به: گریس گلوویکی برای ایفای نقش در فیلم کوتاه «دوست او آدام»

جایزه ویژه هیئت‌داوران فیلم کوتاه برای بهترین کارگردانی اهدا شد به: فیلم کوتاه «طاووس» به کارگردانی اوندری هودچک محصول جمهوری چک. خلاصه داستان: یک عاشقانه عجیب‌وغریب پیچیده که با استفاده از مناظر زیبای قرن نوزدهی داستان واقعی تولد یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان کشور چک را با تعلیق، خنده، خشونت، امید،… و یک پایان خوش روایت می‌کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2382