انیمیشن موزیک ویدئوی «از سرزمین‌های شرقی» و دو انیمیشن کوتاه «مومو» و «باران من» به هفتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشنGolden Kuker-Sofia بلغارستان راه یافت.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، این جشنواره که از جشنواره‌های معتبر انیمیشن در اروپا است، توسط سازمان غیردولتی انجمن هنرمندان و انیماتورهای مستقل بلغارستان در بخش‌های انیمیشن کوتاه، نیمه بلند، سینمایی، دانشجویی و… برگزار می‌شود و هرساله به موضوعی خاص می‌پردازد. این جشنواره امسال در بخش موزیک ویدئو میزبان «از سرزمین‌های شرقی» به کارگردانی سارا طبیب زاده است که با آثاری از استرالیا، هلند، لهستان، اوکراین، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، پرتقال، بلژیک و امریکا رقابت خواهد کرد.

همچنین انیمیشن‌های «مومو» به کارگردانی رسول زرین و هادی طبسی و «باران من» به کارگردانی میر توحید رضوی در بخش زیر ۱۰ دقیقه این جشنواره حضور خواهند داشت.

تم این دوره جشنواره «انسان در آینده است» و ایجاد ارتباط میان انیماتورها، حمایت از مذاکرات آن‌ها و ایجاد روابط درازمدت با صنعت انیمیشن ازجمله اهداف این رویداد محسوب می‌شود. جشنواره بین‌المللی انیمیشن Golden Kuker-Sofia در طول سال، فرصت شرکت در کلاس‌های تخصصی که توسط کارگردانان و انیماتورهای بنام جهان برگزار می‌شود، بازدید از سمینارها و نمایشگاه‌های هنرهای معاصر، و حضور در سخنرانی‌های تعاملی در اختیار علاقه‌مندان این عرصه قرار می‌دهد.

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن Golden Kuker-Sofia از ۹ تا ۱۵ می در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار می‌شود.

پخش بین‌الملل انیمیشن «از سرزمین‌های شرقی» را فیدان فیلم بر عهده دارد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2775