سمیه یزدان پناه کارگردان انیمیشن «یک برخورد کوتاه» اعلام کرد این اثر در جشنواره‌هایی در لهستان و مجارستان پذیرفته شده و در سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز شرکت می‌کند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، سمیه یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انیمیشن «یک برخورد کوتاه» گفت: «یک برخورد کوتاه» مهرماه سال ۹۴ برای حضور در نهمین جشنواره پویانمایی تهران ساخته شد. هرچند زمان این انیمیشن کوتاه و نزدیک به ۲ دقیقه و ۳۶ ثانیه است، اما یک انیمیشن تخصصی است که برای اولین بار به‌صورت مستقل آن را ساخته‌ام.

وی ادامه داد: این انیمیشن داستان یک اژدها است که خارج از شهر زندگی می‌کند و زباله‌های شهر را می‌سوزاند. او یک روز که از سر کار بازمی‌گردد با دختربچه‌ای مواجه و درگیر ماجرایی می‌شود. یکی از مهم‌ترین اهدافی که در این انیمیشن دنبال کردم این بود که احساسات آدم‌ها و نحوه بیان کردن احساسات مردم نسبت به هم را نشان دهم و یادآوری کنم که گاهی بیان برخی از احساسات به فرد و به دیگران صدمه می‌زند.

این انیماتور با اشاره به اینکه سوژه‌ای که در این انیمیشن دنبال می‌شود از یک ایده روانشناسی آمده است، بیان کرد: خوشبختانه بسیاری از افراد بعد از دیدن انیمیشن «یک برخورد کوتاه» با آن هم ذات پنداری کردند و خود را در این انیمیشن دیدند.

وی با اشاره به فضای این انیمیشن توضیح داد: با توجه به اینکه خودم یک تصویرگر هستم، سعی کردم این انیمیشن از فضاسازی و تصویرسازی زیادی برخوردار باشد و بتوانم از طریق تصویر داستان فیلم را نمایش دهم.

یزدان پناه در پایان گفت: این انیمیشن در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی ازجمله «فانتا چه» سوئیس شرکت داشته و برای حضور در جشنواره‌هایی در لهستان و مجارستان نیز پذیرفته شده است. همچنین «یک برخورد کوتاه» در سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز شرکت می‌کند.

ازجمله عوامل این انیمیشن می‌توان به تهیه‌کننده و کارگردان: سمیه یزدان پناه، فیلم‌نامه: سمیه یزدان پناه، هادی رحیمی، پویانمایی: سمیرا کشاورزی، موسیقی و صدا: مسلم رسولی، جلوه‌های ویژه گرافیکی: سپهر سهرابی و تدوین: هادی رحیمی اشاره کرد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1641