طی گسترش همکاری‌های انجمن سینمای جوانان ایران و موزه فرش سالن نمایش موزه فرش پاتوق فیلم‌سازان فیلم کوتاه می‌شود.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در دیدار صمیمانه فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و عبدالحمید شریف‌زاده مدیر موزه فرش ضمن گسترش همکاری‌های دو مجموعه در تولید و نمایش فیلم‌هایی با موضوع فرش ایرانی، قرار شد سالن نمایش موزه فرش با برنامه‌ریزی مشخص به نمایش فیلم‌های کوتاه ایران و جهان اختصاص پیدا کند.

در این دیدار فرخنده کیش ضمن اشاره به اهمیت فرش در فرهنگ ایرانی از آن به‌عنوان گنجینه کامل و جامع و هنرمندانه‌ای از فرهنگ و تمدن ایرانی یادکرد و افزود: خانواده انجمن سینمای جوانان ایران خرسند است که با همکاری مشترک و با حضور بانشاط جوانان خلاق فیلم‌ساز فرهنگ و تمدن ایرانی از دریچه سینما نمود بارزتری پیدا کند.

وی در ادامه افزود: در گذشته جشنواره فیلم‌های مستند یادگار از جشنواره‌های مهم در حوزه میراث فرهنگی و تمدن ایران بود. این جشنواره که از دستاوردهای دوره مدیریتی محمد آفریده بود موجب ایجاد ارتباط خوبی بین انجمن سینمای جوانان ایران و موزه فرش شده بود. امیدوار هستیم در دوره جدید نیز با نمایش فیلم‌های کوتاه این ارتباط و حرکت فرهنگی ادامه پیدا کند.

محمد شریف‌زاده نیز با اشاره به ظرفیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران گفت: موزه فرش می‌تواند با گسترش دوباره ارتباطش با مجموعه انجمن از زبان سینما مخصوصاً فیلم کوتاه برای بیان موضوعات مرتبط و بهره‌مندی از خلاقیت جوانان امکان قابل‌ملاحظه‌ای را ایجاد کند.

گفتنی است انجمن سینمای جوانان ایران با توجه به اهداف و نیازهای موجود در حوزه فیلم کوتاه بنا دارد در آینده نزدیک با نمایش فیلم‌های کوتاه خارجی و ایرانی و با حضور فیلم‌سازان و مسئولان این عرصه به رشد و ارتقا سطح کیفی فیلم کوتاه بپردازد. رونمایی از این سالن با نمایش آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه قبل از پایان سال جاری انجام خواهد پذیرفت.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2395