به نام خدا

سلام دوستان

سیزدهمین جشنواره فیلم گراش امشب به پایان می‌رسد و از فردا جز خاطره‌ای و لوحی و تندیسی از آن باقی نمی‌ماند.

هیات داوران پنج نفره ما سی و نه فیلم در گونه‌های داستانی، مستند و تجربی را دور از شهرها و نام‌های شما طی چند جلسه به تماشا نشست و طی دو جلسه تصمیم‌گیری چند ساعته و شور و بحث و کشمکش دست به انتخاب برترین‌ها از میان آثار انتخاب شده زد.

فیلمسازان عزیز و میهمانان و مسئولین محترم

انتخاب آثار برتر طبیعتا مثل هر جشنواره‌ای سخت است به این جهت که هیات داوران این دوره هر کدام با دانش و سلیقه و دیدگاه مستقل خود اولین بار در چنین ترکیبی گرد هم آمده بودند. مراقبت از دستاوردهای شما عزیزان که با همه شور و عشق و توان برای ارتقاء فرهنگ کشور و منطقه خود و زبان سینما تلاش می‌کنید، مسئولیت ما را دو چندان کرده است.

امیدواریم که حاصل آراء ما نزدیک به سلیقه و برداشت شما از آثار راه‌یافته به جشنواره باشد و شما هم با ما هم رای و نظر باشید.

این شعار نیست که اگر بدانید حضور ما پنج نفر در این جشنواره به قصد احترام به شما و جشنواره کل است.

جشنواره‌ای که به شهادت همه‌گی ما تنها و تنها از سر مسئولیت و با قرض و قوله و همیاری حامیان معنوی آن برگزار شد تا چراغ فیلم کوتاه همچنان در سرزمین ایران روشن باقی بماند.

بنابراین یاد می‌کنیم از دوستی‌ها و رفاقت‌های میان ما و شما. کلاس‌ها و رخدادهای فرهنگی این سه روز که حتم داریم از القاب و نشان‌ها و تشویق‌ها ارزشی به مراتب بیشتر و ماندگارتر دارند.

دوستان گرامی و حضار محترم

سینمای ایران و سینماگران جوان ایران سرمایه‌های مهم ما در عرصه دیپلماسی عمومی منطقه‌ای و جهانی هستند و دولت‌مردان محترم نیک می‌دانند که سینماگران در بزنگاه‌ها چه نقش سازنده‌ای داشته‌اند.

حمایت دولت و نهادهای فرهنگی و اقتصادی از این جوانان و آثارشان تنها راه عبور از تنگناها و آسیب‌های فرهنگی جامعه ما ست. 

هیات داوران سیزدهمین جشنواره کل گراش آرزومند است که حمایت خیرین و سرمایه‌داران منطقه با چاشنی اعتماد و افتخار دولتیان به جوانان سرزمین مان، امکان ساخت آثار جوانان را فراهم گردانند. به امید آن روز.

روزی روزگاری گراش

 با احترام

هیات داوران سیزدهمین جشنواره کل گراش

ابوالفضل جلیلی، رضا درستکار، بهتاش صناعی‌ها، محمود رحمانی، مهدی نادری

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9556