دومین دوره جشنواره فیلم روژآوا که از ۱۳ نوامبر امسال در روژآوای کردستان سوریه برگزار گردید، طی مراسمی در روز هفدهم نوامبر در شهر قامیشلو با معرفی فیلم‌های برتر در هر بخش به کار خود پایان داد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در بخش فیلم کوتاه جایزه‌ی نخست بهترین فیلم کوتاه از میان بیش از ۴۰ اثر به فیلم کوتاه «آینه‌های پریده رنگ» به کارگردانی سالم صلواتی و جایزه‌ی دوم فیلم کوتاه به فیلم کوتاه لافاو به کارگردانی ایرج محمدی رزینی و در بخش مستند جایزه فیلم دوم به مستند کوتاه «دادا سلطنه» به کارگردانی هادی احمدی از ایران تعلق گرفت.

همچمنین از سوی هیات برگزارکننده جشنواره اعلام گردید که جشنواره فیلم روژآوا به منظور حمایت از چهار کارگردان برتر در بخش فیلم کوتاه و مستند (سالم صلواتی، ایرج محمدی رازینی، آپو بازیدی از ترکیه و هادی احمدی) کلیه هزینه‌های تهیه و ساخت یک فیلم از این کارگردانان طی مدت دو سال (۲۰۱۷ ـ ۲۰۱۹) در روژآوای کردستان را متقبل می‌گردد.

بیش از ۸۸ اثر سینمایی به دومین دوره ی جشنواره فیلم روژآوا راه یافتند که در طی پنج روز در قامیشلو و شهرهای کوبانی، سریکانی، دیریک ، حسکه و عامودا به نمایش درآمدند و مورد استقبال علاقمندان قرارگرفت.

جشنواره فیلم روژآوا هر سال در سیزدهم نوامبر به مناسبت سالگرد فاجعه سینما عامودا به همت کومون فیلم روژآوا برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9294