فیلم‌های کوتاه «سرمه» و «در خود» در جشنواره فیلم «کرت» یونان در بخش رقابتی حضور دارند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از خبرگزاری مهر نخستین دوره جشنواره فیلم «کرت» یونان که از ۱۹ تا ۲۱ آگوست سال ۲۰۱۶ در جزیره کرت برگزار می‌شود ویژه فیلم‌های کوتاهی است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده‌اند.

فیلم کوتاه «سرمه» ساخته آزاده قچاق که پیش‌تر برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰ دقیقه‌ای در شهر چکانو در ۱۰۰ کیلومتری جنوبی شهر رم پایتخت ایتالیا شده، تاکنون چندین حضور جهانی موفق داشته است و در جشنواره بین‌المللی فستیوال زنان چین در ماهمی نیز حضور داشت.

فیلم کوتاه «سرمه» داستان زن و شوهر جوانی است که سال ۱۳۵۷ و در زمان وقوع انقلاب در حال آماده شدن برای رفتن به مراسم عروسی هستند ولی زن هنگام خروج از خانه با غریبه‌ای مواجه می‌شود. معصومه قاسمی پور، پوریا رحیمی‌سام، حسن ولی‌خانی بازیگران این فیلم کوتاه هستند که با تهیه‌کنندگی داود قچاق و مرتضی قیدی ساخته شده‌است.

در بخش رقابتی جشنواره «کرت» یونان ۳۵ فیلم کوتاه حضور دارند. ۹ فیلم اسپانیایی در کنار فیلم‌هایی از سوئد، فرانسه، ایرلند، آمریکا، فیلیپین، دانمارک، روسیه، آلمان، چین و یونان ازجمله شرکت‌کنندگان در این بخش هستند.

فیلم کوتاه «در خود» به کارگردانی علیرضا محمود زاده نیز در جشنواره فیلم «کرت» یونان رقابت می‌کند.

فیلم کوتاه «در خود» داستان زندگی خانواده‌ای را روایت می‌کند که فرزندی مبتلابه بیماری اوتیسم دارند. نویسنده، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده این فیلم کوتاه علیرضا محمود زاده است.

از دیگر عوامل اصلی فیلم هم می‌توان به احسان کفاش تصویربردار، محمدرضا مرتضایی صدابردار، حسین قورچیان صداگذار، شاهین پیمانی آهنگساز، موسی شیبک طراح صحنه و لباس، علی عارفی‌نیک طراح چهره‌پردازی، یلنا کورکیا عکاس و مرضیه آذری منشی صحنه اشاره کرد.

ایوب آقاخانی، نسیم میرزاده، ملیکا امیرافسر و سولماز فاضل‌مطلق هم بازیگران این فیلم هستند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3631