فیدان: سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فرایبوگ که در سال‌های اخیر فیلم‌های کوتاهی چون «ژیلا» و «قمارباز» به کارگردانی کریم لک زاده و «آپارتمان مورچه‌ها» به کارگردانی توفیق امانی را از ایران در بخش رقابتی خود به نمایش درآورده است در این دوره نیز فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری را به رقابت خواهد گذاشت. این ۷۷ امین جشنواره بین‌المللی است که «روتوش» در آن شرکت خواهد کرد. بر خلاف سنت معمول جشنواره فرایبورگ که اهمیت بسیار زیادی برای اولین نمایش‌های جهانی فیلم‌ها قائل هستند، به خاطر علاقه بسیار زیاد هیات انتخاب جشنواره به فیلم کوتاه «روتوش»، این فیلم در بخش اصلی مسابقه جشنواره با ۲۱ فیلم دیگر از سراسر دنیا، رقابت خواهد کرد. 

«روتوش» همچنین در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در ماه مارس ۲۰۱۸ علاوه بر جشنواره فرایبوگ، در جشنواره‌های ایباف (اسپانیا)، سینمای جهانی بوستون (آمریکا)، Mecal Barcelona (اسپانیا)، رگنزبرگ (آلمان)، ریگارد (کانادا)، ویلنیوس (لیتوانی)، Wundern über tanawo (آلمان)، Akbank (ترکیه)، Short waves  (لهستان)، فارگو (آمریکا) نیز رقابت خواهد کرد.

گفتنی است فیلم کوتاه «روتوش» به عنوان پرافتخارترین فیلم کوتاه ایرانی در سال جاری که در معتبرترین جشنواره‌های فیلم جهان به نمایش درآمده و جوایز متعددی را نیز کسب کرده است از تاریخ ۱۶ تا ۲۴ مارس برابر با ۲۵ اسفند تا ۴ فروردین در سوییس رقابت خواهند کرد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10483