شش فیلم کوتاه ایرانی به بخش مسابقه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مذهب امروز ایتالیا راه‌یافتند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، فیلم‌های کوتاه «گورمردها» به کارگردانی علی مردمی، «قارلی داملار» به کارگردانی هایده مرادی، «پل» به کارگردانی رضا جمالی، «مات» به کارگردانی مهدی راوش، «علمک» به کارگردانی حسین دارابی و «مردها برابرترند» به کارگردانی رضا غلامی به نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا راه‌یافتند.

در نوزدهمین دوره این جشنواره فیلم کوتاه «گورمردها» در بخش داوران بین‌الملل و جامعه کلیساهای جهانی با فیلم‌هایی از امریکا، فلسطین، دانمارک، مراکش، امارات، آلبانی، فیلم‌های کوتاه «قارلی داملار»، «مات» و «مردها برابرترند» در بخش مردان، زنان و موضوعات مربوط به جنسیت با فیلم‌هایی از لبنان، هند، عراق، امریکا، آلمان و فیلم‌های کوتاه «پل» و «علمک» در بخش مذاهب و جامعه با فیلم‌هایی از اندونزی، آلمان، فرانسه، کانادا، لهستان و… به رقابت خواهند پرداخت.

جشنواره مذهب امروز توسط موسسه ایتالیایی «سیاه و سفید» برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، ایجاد ارتباط بین اعتقادات و زندگی سنتی و بومی مردم سراسر دنیا است. این جشنواره فیلم‌های بلند و کوتاه با زمینه‌های رابطه بین گفتگو و ادیان، اعتقادات و ادیان، انسان‌شناسی و مردم نگاری ادیان، مهاجران، هویت و گفتگو را به نمایش می‌گذارد.

تم اصلی این جشنواره در نوزدهمین دوره خود «ادیان و مسائل زنان» است و از تاریخ ۷ الی ۱۶ اکتبر برابر ۱۶ تا ۲۵ مهر با در شهر ترنتو کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3993