فیلم کوتاه «او» به کارگردانی علی حیاتی به پنجاه و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه بیلبائو اسپانیا راه یافت.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در این دوره از جشنواره، نزدیک به ۵۰۸۷ فیلم کوتاه و مستند از ۱۲۰ کشور دنیا برای شرکت در این رویداد مهم ارسال گردید که تنها ۲۵۰ فیلم کوتاه و مستند به بخش‌های مختلف جشنواره راه یافتند.
این جشنواره از تاریخ ۱۳ لغایت ۲۰ نوامبر سال ۲۰۱۵ در شهر بیلبائو اسپانیا برگزار می‌شود و فیلم‌های برتر این جشنواره به بخش فیلم کوتاه اسکار معرفی خواهند شد.
فیلم داستانی «او» با مضمونی اجتماعی به مشکلات و مسائل زنان در جامعه امروز می‌پردازد که طی ۱۰ جلسه در اهواز و شوشتر جلو دوربین رفته است.

علی حیاتی پیش‌ازاین با فیلم‌های «سایه خاموش من» و «جوخه» در چندین جشنواره ملی و بین‌المللی شرکت و جوایزی را کسب کرده است. در فیلم «او» لیلا قطب‌الدین، فردین ارفع، خدیجه بابادی، محمد غدیرزاده، علی بنائیان، مجید صادپاپی و تیام صادپاپی ایفای نقش می‌کنند.

علی حیاتی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی، طراحی صحنه و تدوین این فیلم را نیز انجام داده است و رضا تیموری به‌عنوان فیلم‌بردار، علیرضا شیرالی صدابردار، احمد حیاتی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، نیاز حسینی منشی صحنه، ایوب مروانی پور مدیر تولید، میثم رستگاری عکاس، حسین مرشدیان مدیر تدارکات وی را در ساخت این فیلم یاری کرده‌اند. همچنین مجری طرح فیلم علی حیاتی و تهیه‌کنندگی آن را دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری خوزستان بر عهده داشته است.

فیلم «او» تاکنون توانسته است تندیس بهترین تصویربرداری، بهترین صدابرداری و نیز جایزه بزرگ جشنوارهٔ سینمایی اروند و همچنین تندیس جشنواره و عنوان بهترین فیلم‌نامه داستانی جشنواره منطقه‌ای فیلم‌نامه‌نویسی بیشاپور را از آن خود کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1389